» اجتماعی » تلویزیون درباره حاج قاسم بنی‌صدر و روح‌الله زم مینی سریال می‌سازد
اجتماعی - رادیو و تلویزیون - سینما و تئاتر - فرهنگی، هنری

تلویزیون درباره حاج قاسم بنی‌صدر و روح‌الله زم مینی سریال می‌سازد

۴ اسفند ۹۸ 0۰45

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تلویزیون به موضوع‌ها و سوژه‌های جدیدی برای سریال‌سازی نیاز دارد؛ یعنی در واقع باید از ملودرام‌های سطحی و آپارتمانی به سمت کارهای بومی و شخصیت‌های ملی برود. این اتفاق چندی است با سریال “سلمان فارسی” داود میرباقری افتاده است که جزو الف فاخرهای سیما به شمار می‌رود. عوامل این سریال تلویزیونی از بیابان‌های شهداد کرمان به جزیره قشم رسیده‌اند.

“سلمان” چراغِ الف‌ویژه‌ها را روشن کرد

پروژه‌ای که بزرگترین سریال فعلی تلویزیون به شمار می‌رود و از ۲۰ هزار بازیگر بهره می‌برد که از سراسر کشور شناسایی شده‌اند. البته داود میرباقری کارگردان این سریال به سراغ بازیگران خارجی هم رفته است.  قرار است بعد از پایان فیلمبرداری در لوکیشن قشم، داود میرباقری و عواملش به ترکیه بروند؛ این اتفاق در سال ۱۳۹۹ می‌افتد؛ زیرا تصویربرداری سریال “سلمان” تا پایان اسفندماه در ایران ادامه دارد. 

“موسی” سال آینده؛ ملک سلیمان و خواجه‌نصیرالدین توسی در راه

از طرفی دیگر تلویزیون سال آینده به سراغ زندگی حضرت موسی(ع) می‌رود؛ سریالی که به تعبیر تهیه‌کننده‌اش تکلیف متن و فیلمنامه‌اش روشن شده است و ان‌شاءالله با سلامتی جمال شورجه کارگردان این سریال،‌ تولید خودش را آغاز می‌کند. از طرفی دیگر به قولِ معاون سیما “ملک سلیمان” و “خواجه‌نصیرالدین توسی” هم در راهند. 

شخصیت‌های دفاع‌مقدسی سریال می‌شوند

در بخش شخصیت‌های دفاع‌مقدسی، تلویزیون شهید صیاد شیرازی، شهید حسن باقری و شهید حسن طهرانی‌مقدم را درنظر گرفته که نگارش فیلمنامه شهید صیاد شیرازی به پایان رسیده است. شاید در کنار این شخصیت‌های برجسته دفاع‌مقدسی، ماجرای جنگ در جنوب کشور و مقاومت مردم دزفول در برابر موشک‌باران عراق هم اهمیت داشته باشد که محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون بعد از سریال “نفوذ” به دنبال ساخت این سریال است که به زودی این اثر وارد پیش‌تولید می‌شود. 

قصه این سریال در دهه ۱۳۶۰ اتفاق می‌افتد و به مقاومت مردم دزفول در مقابل موشک‌باران عراق می‌پردازد، در حقیقت این سریال از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۵ را به‌تصویر می‌کشد. نویسنده و کارگردان این سریال اهل دزفول است و به‌تعبیر تهیه‌کننده سریال می‌تواند در نوع گویش و ساختار کار کمک‌حالمان باشد. اغلب لوکیشن‌های «الف دزفول» در شهر دزفول خواهد بود؛ موضوع اصلی‌ سریال جریان داشتن زندگی پشت خط جبهه است.

سریال‌های حسن طهرانی مقدم و حسن باقری هم در این ژانر مطرحند که دوران تحقیق، پژوهش و نگارش فیلمنامه را می‌گذرانند؛ البته که نام سریال “عطیه” هم به‌نویسندگی محمدحسین حقیقی مطرح و فیلمنامه‌اش در دست نگارش است.

“قاسم سلیمانی” سریال می‌شود

در کنار این پروژه‌ها، قرار است در تلویزیون چند پروژه دیگر وارد مرحله تولید شوند؛ اولین آنها که در اولویت و ارجحیت به هر تولید دیگری دارد زندگی “حاج قاسم سلیمانی” است؛ در تلویزیون برخی شبکه‌ها، سیمافیلم و معاونت امور استان‌ها به دنبال ساخت این پروژه‌ بوده‌اند و در سینما برخی از کارگردانان به دنبالش‌اند. چندی پیش علی دارابی معاون امور استان‌ها در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  به این نکته اشاره کرد که: “در سفری که با رئیس صداوسیما داشتیم ایشان گفتند که سریال فاخری برای شهید سلیمانی در صداوسیما ساخته شود که محور اصلی معاونت سیما خواهد بود و ما هم کمک خواهیم کرد. زیرا در استان کرمان و شبکه‌های استانی ظرفیت خوبی وجود دارد که می‌توانیم از آن بهره ببریم؛ همان‌طور که امروز در استان کرمان سریال “شهید باهنر” را جلو می‌برند. طبیعتاً حاج قاسم، متعلق به یک استان و کشور نیست و الان متعلق به جهان بشریت و مستضعفان عالم و آزادگان جهان است؛ هرچه قدر در این زمینه و قالب‌های برنامه‌ای و نمایشی کار شود، کم است. ما در بخش ویژه جشنواره استان‌های صداوسیما که سال آینده در اردبیل برگزار خواهد شد را به حاج قاسم سلیمانی اختصاص دادیم. دوستان ما در صداوسیمای خوزستان هم جشنواره دفاع‌مقدس و مقاومت را با جایزه ویژه حاج قاسم سلیمانی تدارک دیده‌اند.”

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که سیما فیلم به دنبال ساخت مینی‌سریالی درباره سپهبد شهید قاسم سلیمانی است. محور اصلی این سریال عملیات آزادسازی کرکوک و ماجرای حضور شبانه حاج قاسم سلیمانی در اربیل کردستان عراق برای نجات این شهر از چنگال داعش و جلوگیری از سقوط آن است. پیش‌تولید این سریال به زودی با مشخص‌شدن عوامل این سریال تلویزیونی آغاز می‌شود. 

ساخت سریال شهید مهدی باکری

در عین حال ساخت مینی سریال شهید مهدی باکری هم در دستور کار قرار دارد. پروژه‌ای که معاونت امور استان‌ها به دنبال تولید آن بوده است و حالا دوباره این پروژه به راه می‌افتد تا به مرحله تولید برسد. پیش‌تولید این سریال نیز پس از مشخص شدن عوامل مجموعه به‌زودی آغاز و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بنی‌صدر و سریالی درباره خیانت‌هایش

در این بین تلویزیون به سراغ ساخت زندگی ابوالحسن بنی‌صدر در قالب مینی‌سریال می‌رود. این سریال قرار است به بررسی شخصیت و زوایای زندگی بنی‌صدر خصوصاً خیانت او به کشور بپردازد. شخصیتی که ۱۷ ماه رئیس‌جمهور ایران بود؛  پس از بی‌کفایتی و خیانت‌های مکرر وی به کشور، مجلس شورای اسلامی نهایتاً در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ به عدم کفایت رئیس‌جمهور وقت رأی داد و بنی‌صدر از ریاست‌جمهوری اسلامی ایران عزل شد. بنی‌صدر چند هفته بعد به همراه مسعود رجوی – سرکرده گروهک منافقین – از ایران گریخت و به پاریس رفت. قرار است این مقاطع در سریال تلویزیونی که البته کارگردان و عواملش مشخص نشده‌اند پرداخته شود و همگان از خیانت‌های او و همراهانش، آگاه‌تر شوند.

روح‌الله زم سریال می‌شود

روح‌الله زم، دستگیری و ارتباطاتش سوژه‌ای جذاب برای ساخت مستند و خصوصاً سریال است. البته که در حوزه مستند، کارهایی از جمله “پرسه در مه” در دستور کار تلویزیون قرار گرفت اما در سیما فیلم تهیه این مینی سریال در دستور کار قرار گرفته است تا در این قالب نمایشی، زندگی و شخصیت روح‌الله زم مؤسس و مدیر کانال آمدنیوز پرداخته شود و البته بیشتر به مقطع دستگیری و اعترافات این شخص بپردازد. هنوز کارگردان و تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی مشخص نشده است اما به تناسب نوع سوژه و موضوع حتماً عوامل این سریال هم چالش‌برانگیز خواهد بود. 

* آمدنیوز کانال تلگرامی ضدانقلاب است که با دروغ‌پراکنی همیشه سعی کرد مردم ایران را نسبت به نظام و دولت بدبین کند.  روح‌الله زم که از کشور گریخته بود و با سرویس‌های جاسوسی کشورهای مختلف همکاری می‌‌کرد روز دوشنبه ۲۲ مهرماه سال ۱۳۹۸ با عملیات اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد. 

انتهای پیام/

 

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید