» اجتماعی » خبرهای جدید از سریال "خواجه نصیرالدین طوسی"/ چه کسی کارگردانی می‌کند؟
اجتماعی

خبرهای جدید از سریال "خواجه نصیرالدین طوسی"/ چه کسی کارگردانی می‌کند؟

۵ اسفند ۹۸ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سریال‌های دینی، مذهبی و تاریخی برای هر کارگردان و عوامل و بازیگرانی جذاب است که در آن حضور داشته باشند و مخاطب هم دوست دارد چنین سوژه‌ها و موضوعاتی را فارغ از مطالعه در تاریخ و کتاب، در قالب نمایش ببیند. سریال “سلمان فارسی” که ساخت آن را داود میرباقری آغاز کرده، سریال “موسی” منتظر سلامتی کارگردانش است تا سال آینده تولیدش را آغاز کند. به گفته سیدمرتضی میرباقری معاون سیما که در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  اعلام کرد که سریال “ملک سلیمان” هم در مرحله کلیات قرار دارد به موضوع خواجه‌نصیرالدین طوسی اشاره کرد که مثل سریال شهید صیاد شیرازی در مرحله نگارش است و بسترها و مقدمات تولیدشان فراهم خواهد شد. 

حالا حمید خواجه‌نژاد روابط عمومی معاونت سیما در توئیتی نوشت: خبر از یک سریال تاریخی در مناسبتی تاریخی؛ ( زیرا روز پنج اسفند در ایران روز بزرگداشت خواجه نصیر طوسی و روز مهندس نامگذاری شده‌است.) “ماه شب ۱۴” عنوان سریالی با موضوع زندگی و اندیشه‌های خواجه نصیرالدین طوسی به نویسندگی عبدالرسول گل بن است. نگارش این سریال الف فاخر مراحل پایانی را می‌گذراند و در اواخر اسفندماه به اتمام می‌رسد. 

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , سریال ایرانی , بازیگران سینما و تلویزیون ایران , کارگردانان سینما و تلویزیون ایران ,

سریالی که هنوز کارگردان، تهیه‌کننده و عواملش مشخص نشده‌اند؛ کاری که محمدحسین لطیفی در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  گفت:  “کار خواجه نصیرالدین طوسی سال‌ها است که روی زمین مانده است و کماکان تلویزیون به من زنگ می‌زنند و کارهای دیگری پیشنهاد می‌کنند؛ من اصلاً ترجیح ندارم این نوع کارها را بکنم، اگر تجربه‌ای دارم می‌خواهم صرف کارهای فاخری چون خواجه نصیر کنم. همین الان لوحی در منزل دارم که از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به من اهداء کردند بابت کارگردانی مجموعه‌ای که فقط در حد اخبار، بوده و هنوز کاری انجام ندادیم. دغدغه دارم خواجه نصیر را بسازم، چون خواجه نصیرالدین طوسی شخصیت متمایزی در تاریخ است که ضمن حفظ تمامیت ارضی کشور، بنی‌عباس را نابود کرد. “او این روزها مشغول آماده کردن مقدمات تولید سریال “سنجرخان” است. 

به گزارش تسنیم، خواجه نصیرالدین طوسی یکی از سرشناس‌ترین شخصیت‌های تاریخ اسلامی‌ است. علوم دینی و عقلی را زیر نظر پدرش و منطق و حکمت طبیعی را نزد دایی‌اش آموخت. تحصیلاتش را در نیشابور به اتمام رساند و در آنجا به عنوان دانشمندی برجسته آوازه یافت. وی در زمان حمله مغول به ایران در پیش ناصرالدین، محتشم قهستان، به کارهای علمی خویش مشغول شد. در همین زمان اخلاق ناصری را نوشت. پس از مدتی به نزد اسماعیلیان در دژ الموت نقل مکان کرد. پس از یورش هلاکوی مغول و پایان یافتن فرمانروایی اسماعیلیان (۶۳۵ ه‍.خ) هلاکو نصیرالدین را مشاور و وزیر خود ساخت، تا جایی که هلاکو را در تازش به بغداد و سرنگونی عباسیان یاری داد. روز پنج اسفند در ایران روز بزرگداشت خواجه نصیر طوسی و روز مهندس نامگذاری شده‌است. تاریخ درگذشت وی ۱۸ ذیقعده ۶۷۳ ه‍.ق است؛ و در حرم کاظمین و پایین پای دو امام به خاک سپرده شده‌است. 

باید ببینیم که تلویزیون در خبرهای بعدی خودش نام کدام کارگردان و چه شخصیت‌هایی را به عنوان بازیگران این سریال تلویزیونی اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید