» اجتماعی » وداع با پیکر بی‌سر فرمانده مدافعان حرم، شهید اصغر پاشاپور
اجتماعی - حوادث و بلایا - فرهنگی، هنری - مذهبی و دینی

وداع با پیکر بی‌سر فرمانده مدافعان حرم، شهید اصغر پاشاپور

۵ اسفند ۹۸ 3۰50

به گزارش حوزه فرهنگی پایگاه خبری نشریه فرزندان آسمانی به نقل از خبرگزاری تسنیم، مراسم وداع با پیکر مطهر فرمانده زبده میدان جهاد مدافعان حرم، اصغر پاشاپور ساعتی پیش در معراج شهدا تهران برگزار شد. شهید اصغر پاشاپور که اکثرا او را با همراهی‌ سردار قاسم سلیمانی در چند ثانیه فیلم از میان مدافعان حرم می‌شناسند، یک ماه بعد از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در حلب توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

معراج شهدا , شهدای مدافع حرم , مدافعان حرم ,

مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع حرمامروز دوشنبه ، پنجم اسفندماه ۹۸ با حضور پدر، مادر، خواهر و برادر، همسر و فرزندان و همرزمان و بستگان شهید در حسینیه شهدای معراج شهدای مرکز برگزار شد. این مراسم با قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) همراه بود.

معراج شهدا , شهدای مدافع حرم , مدافعان حرم ,

شهید اصغر پاشاپور مستشار نظامی رزمندگان دفاع وطنی سوریه و فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال سوریه بود که حدود هشت سال به منظور مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش و احرار الشام در این جبهه حضور فعال داشت و عمده آموزش‌های رزمندگان سوری بر عهده او بود. او از اقوام(برادر همسر) شهید مدافع حرم، محمد پورهنگ بود. شهید پاشاپور از یاران نزدیک حاج قاسم سلیمانی بود که بعد از شهادت او به روایت همرزمانش بسیار بی‌تاب و بی‌قرار وصل حاج قاسم بود و نهایتا این فراق چندان طولی نکشید و بعد از حدود یک ماه او نیز به شهادت رسید.

معراج شهدا , شهدای مدافع حرم , مدافعان حرم ,

پیکر مطهر او توسط تروریست‌های احرار الشام(جبهه النصره) ربوده شده و نهایتا پیکر بی سر این شهید توسط رزمندگان مدافع حرم بعد از گذشت چندین روز با دو اسیر جبهه‌النصره تبادل شده و به کشور بازگشت. پاشاپور متولد شهرری بود و از او سه فرزند به یادگار مانده است.

معراج شهدا , شهدای مدافع حرم , مدافعان حرم ,

پیکر مطهر شهید اصغر پاشاپور روز سه‌شنبه ۶ اسفند ماه ۹۸ بعد از نماز مغرب و عشاء گرد مرقد مطهر امام رضا(ع) در شهر مقدس مشهد طواف داده خواهد شد. و مراسم تشییع پیکر مطهر او در روز پنجشنبه ۸ اسفند ماه ۹۸ از ساعت ۹ صبح در میدان امام حسین(ع) تهران آغاز شده و تا میدان شهدا ادامه دارد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید