» سلامت » بهداشت و درمان » کرونا کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک دارد
ويروس كرونا
بهداشت و درمان - پزشکی - تحقیقات - سلامت - صفحه اصلی

کرونا کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک دارد

۹ اسفند ۹۸ 2۰13

به گفته محققان میزان مرگ و میر کرونا نسبت به سایر ویروس های خطرناک جهان بسیار کم است.

تاپ شنبه/ کرونا چقدر مرگبار است؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس «کرونا» در طی چند هفته گذشته به تیتر یک رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده و افراد زیادی را نه تن‌ها در چین بلکه در دیگر کشور‌ها درگیر کرده است. در تاریخ ۱ اسفند ابتلای دو نفر بهویروس کرونا در ایران تایید شد که هر دوی آن‌ها به دلیل کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در قم جان باختند.

بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را کدام کشور دارد؟

به جز کشور چین که بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده است. در کشور‌های دیگر مانند: تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم این بیماری گزارش شده است. به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از ماه دسامبر وجود ویروس کرونا در چین را گزارش شده و به تدریج در دیگر کشور‌ها همه گیر شده است. کشور چین تمامی فرودگاه و ایستگاه‌های قطار شهر ووهان را به روی مسافران خروجی بسته و به آن‌ها توصیه شده است که از ورود به محل‌های پرجمعیت پرهیز کنند و تجمع‌های عمومی خود را به حداقل برسانند.

کرونا چقدر مرگبار است؟

کرونا کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک دارد

جالب است بدانید ویروس کرونا که از طریق عفونت دستگاه تنفسی منتقل می‌شود و با علائمی مانند: تب، سرفه و عطسه همراه است تنها با ۳ درصد فوتی، کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک به خود اختصاص داده است.

آنفلوانزا

کرونا کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک دارد

آنفلوانزا ویروسی است که با علائمی مانند: تب بالا، سردرد در ناحیه مرکزی، گرفتگی بینی، سرفه، استفراغ، درد مفاصل، خستگی مفرط در ماهیچه ها، آبریزش بینی، لرز، ایجاد زخم‌هایی داخل بینی یا روی سطح پوست، خشونت صدا، سوزش و درد گلو همراه است. تقریبا ۳۳% از افراد مبتلا به بیماری آنفلوانزا بدون علائم هستند و این بیماری ۱۳ درصد فوتی را در میان دیگر بیماری‌ها به خود اختصاص داده است.

زیکا

کرونا کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک دارد

زیکا ویروسی است که از طریق پشه به انسان منتقل می‌شود و این ویروس بیشتر در نقاطی مانند آفریقا و آسیای جنوب شرقی دیده شده است. این ویروس با درد مفاصل و راش پوستی همراه بوده و احتمال مرگ بعد از ابتلا به آن نسبت به بیماری‌های دیگر ۲۰ درصد است.


چه کسانی در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند؟/ مردان بیشتر مراقب باشند


سارس

کرونا کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک دارد

سارس ویروسی است که دستگاه تنفسی را دچار اختلال کرده و نفس کشیدن در آن به سختی انجام می شود. بهتر است بدانید که بعد از ابتلا به بیماری سارس ۳۶% افراد جان خود را از دست خواهند داد.

تب کریمه کنگو

کرونا کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک دارد

هرگاه احساس کبودی در اعضای بدن خود مشاهده کردید و یا از بینی و دهانتان به صورت مکرر خون خارج شد حتما به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که احتمال مرگ شما بعد از ابتلا به این بیماری وجود داشته و حتی تب کریمه کنگو نسبت به سایر بیماری‌ها تا ۴۰% افراد را به کام مرگ می‌کشاند.


نیپاه

کرونا کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک دارد

ویروس نیپاه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ در قریه مالیزیایی «سونگای نیپاه» کشف شد و نامش هم از همانجا گرفته شد. در همان جا پس از شیوع این ویروس، حدود ۳۰۰ نفر به آن مبتلا شدند و حدود ۱۰۰ نفر از این افراد فوت شدند. انسان‌ها و حیوانات به طور مستقیم و از طریق قطراتی که در هنگام صحبت، عطسه و سرفه به همراه بزاق از دهان بیرون می‌آیند و همچنین مصرف میوه‌های آلوده به طور مثال میوه‌هایی که خفاش‌ها قبلا از آن مصرف کرده باشند شانس ابتلا به ویروس نیپاه را بالا می‌برند. احتمال مرگ بعد از ابتلا به ویروس نیپاه تا ۷۵% نسبت به سایر بیماری‌ها وجود دارد.

تب ماربورگ

کرونا کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک دارد

بیماری تب خونریزی دهنده ماربوگ یک بیماری نادر با علائم تب و خونریزی است که در انسان‌ها و میمون‌ها دیده می‌شود. این بیماری توسط ویروس ماربورگ که یک آر ان‌ای ویروس زئونوز از خانواده فیلوویروس‌ها است ایجاد می‌گردد. این ویروس به علت مشکلات گوارشی تا ۱۰ روز بعد از ابتلای افراد جان آن‌ها را خواهد گرفت. ۸۸% احتمال مرگ بعد از ابتلا به بیماری تب ماربورگ وجود دارد.

ابولا

کرونا کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک دارد

نام ویروس ابولا از رودخانه‌ای در کشور زئیر که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده‌است. این ویروس از طریق تماس با خون یا مایعات بدن حیوان‌های آلوده مانند خفاش و میمون به انسان منتقل می‌شود. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که افراد مبتلا به بیماری ابولا می‌توانند پس از گذشت چند روز آن را به دیگر انسان‌ها منتقل کنند؛ بنابراین ویروس ابولا تا ۹۰ % فوتی، بیشترین میزان مرگ را به خود اختصاص داده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید