» اخبار جدید » آیت‌الله رئیسی در گفتگوی زنده تلویزیونی : دولت مردمی مطیع گفتمان امام و رهبری است
اخبار جدید - جدیدترین اخبار - دولت - سیاست - سیاسی - صفحه اصلی

آیت‌الله رئیسی در گفتگوی زنده تلویزیونی : دولت مردمی مطیع گفتمان امام و رهبری است

۱۲ بهمن ۰۱ 2۰55

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت مردمی گفتمان امام و رهبری مبنی بر پیشرفت کشور در پرتو عدالت اجتماعی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: بنده همواره در پاسخ کسانی که از ما پرسیده‌اند، گفتمان دولت شما چیست، گفته‌ام که ما نمی‌خواهیم به بخشی از گفتمان امام و رهبری برش بزنیم، بلکه ما مطیع کلیت گفتمان ایشان مبتنی بر پیشرفت بر محور عدالت اجتماعی هستیم.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در هشتمین گفتگوی زنده تلویزیونی خود با مردم، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر و سالروز ورود امام راحل به میهن گفت: شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی و یاد، سیره و سلوک ایشان همواره برای همه ما الهام‌بخش است.
رئیس جمهور با بیان اینکه امام راحل حقیقتا یک شخصیت الهی و انقلابی بود که هویت ملی و دینی مردم ایران را احیا کرد، افزود: امام خمینی حق بزرگی به گردن همه ما دارد.
دکتر رئیسی گفتمان امام خمینی (ره) را که امروز در منش رهبر معظم انقلاب اسلامی تداوم یافته است، عدالت‌خواهی، ستیز با فساد، استقلال و آزادی‌خواهی معرفی کرد و اظهار داشت: امام راحل همواره به پیشرفت کشور در پرتو عدالت اجتماعی می‌اندیشید.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت مردمی نیز گفتمان امام و رهبری مبنی بر پیشرفت کشور در پرتو عدالت اجتماعی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: بنده همواره در پاسخ کسانی که از ما پرسیده‌اند، گفتمان دولت شما چیست، گفته‌ام که ما نمی‌خواهیم به بخشی از گفتمان امام و رهبری برش بزنیم، بلکه ما مطیع کلیت گفتمان ایشان مبتنی بر پیشرفت بر محور عدالت اجتماعی هستیم؛ گفتمانی که می‌تواند به سعادت ملت ایران بیانجامد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای دولت برای ایجاد ثبات در معیشت مردم، با تأکید بر اینکه وضعیت اقتصادی و معیشت مردم، یکی از مسائل اصلی و محوری دولت سیزدهم است، گفت: در آغاز به کار دولت، با مشکلاتی از جمله داغدار شدن روزانه ۷۰۰ خانوار به واسطه ابتلا به بیماری کرونا مواجه بودیم که به برکت خدمات کادر درمانی و پزشکی و اقدامات مردم عزیزمان، شرایط کرونایی متفاوت شد و در حال حاضر روزهایی را سپری می‌کنیم که وضعیت فوتی‌های کرونایی به صفر رسیده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کسری بودجه سال گذشته، حتماً می‌توانست چالش جدی برای دولت و ملت باشد، خاطرنشان کرد: دولت با افزایش درآمد بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول تلاش کرد تا از این وضعیت عبور کنیم و شاهد افزایش درآمد واقعی برای کشور باشیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در روز تحویل دولت سیزدهم؛ تورم کشور قریب به ۶۰ درصد بود که با تلاش دولتمردان با کاهش ۲۰ درصدی، نرخ تورم به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: علیرغم مشکلات منطقه ای و جهانی، برای مهار تورم و گرانی ها اقدامات خوبی صورت گرفت، به طوری که در ۶ ماهه اول دولت یعنی تا آخر سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش تورم در بخش‌های مختلف بودیم.

رئیس جمهور بیان کرد: با توجه به الزام قانون برای عادلانه کردن یارانه ها و از سوی دیگر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که زمینه‌های رانت و فساد را در کشور فراهم می کرد، در اردیبهشت ماه شاهد رشد تورمی و ایجاد مشکلاتی برای مردم بودیم که دولت تلاش کرد با افزایش یارانه ها به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان، وضعیت به وجود آمده را تا حدودی جبران کند.

آیت الله رئیسی گفت: ستاد هماهنگی های اقتصادی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و همچنین در استان ها به ریاست استاندارها فعال است تا شاهد ثبات اقتصادی و تنظیم بازار باشیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی درباره اجرای سیاست های دولت سیزدهم برای حذف فقر مطلق و کاهش فاصله طبقاتی در بین مردم، تصریح کرد: شاهد نوسانات قیمت برخی از اقلام در کشور هستیم و این شرایط برای دولت و مردم قابل قبول نیست و علت آنها از سوی ستاد تنظیم بازار و بخش‌های مختلف شناسایی شده و در حال پیگیری است.

آیت الله رئیسی تأکید کرد: با توجه به دلاریزه شدن بسیاری از اقلام اساسی سفره مردم، شرایط را به گونه ای مدیریت می کنیم که شاهد ثبات قیمت کالاهای اساسی باشیم به طوری که با افزایش قیمت دلار، سفره مردم تهدید نشود.

رئیس جمهور با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر، بسیاری از اقلام اساسی و مورد نیاز مردم به دلار متصل شده است و به محض افزایش قیمت دلار، شاهد تغییرات قیمت در اقلام اساسی مورد نیاز مردم هستیم، خاطرنشان کرد: این رویه غلط باید اصلاح شود و برنامه دولت این است که سفره مردم از ثبات برخوردار باشد که به هیچ عنوان با تغییر قیمت دلار و یا تغییر شرایط اقتصادی، شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی و تهدید شدن سفره مردم نباشیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید