» استان ها » خراسان رضوی » اختصاصی/ حرکت زنان و دختران ما بر مبنای حجاب و معرفت، زندگی ساز امروز و آینده است
خراسان رضوی - دولت - فرهنگی - فرهنگی،هنری - مجلس شورای اسلامی

اختصاصی/ حرکت زنان و دختران ما بر مبنای حجاب و معرفت، زندگی ساز امروز و آینده است

۱۹ اردیبهشت ۰۲ 2۰66

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه  حجاب باید سلبی باشد یا ایحابی؟گفت : در  این موذد بنده استناد می کنم به قرآن کریم آنجا که خداوند می فرماید: ((مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاهً طَیِّبَهً  )) با این مضمون و معنا که “زندگی سعادتمندانه در گرو عملکرد مومنانه است، چه مرد و چند زن”.

عفت شریعتی کوه بنانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با «آسمانی نیوز» ؛ با بیان اینکه مسئله حجاب رعایت تقوا، معرفت، معنویت، پاکی و نیک زیستن است؛ گفت :  در این زمینه جالب است بدانید، آیه ای در قرآن آمده خطاب به دختران شعیب پیامبر. خداوند می فرماید: ((تَمْشِی عَلَى اسْتِحْیَاءٍ)). می دانیم که دختران این پیغمبر خدا، برای پدر مسن خود در بیرون از منزل کار شبانی و چوپانی انجام می دادند. خداوند می فرماید: ((حرکت آنان و حضورشان بر این مضمون که در مسیر درستی و عفاف بود، حرکت و رفتارشان بر مبنای عفاف، حیا و معرفت دینی است.))

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما که تمدن نوین جهان اسلام را طلیعه دار هستیم و می خواهیم انشاالله تمدن نوین به ظهور امام زمان (عجل الله) منجر شود، باید طلایه دار معرفت و نیک زیستن باشیم؛ خاطرنشان کرد: در این زمینه حرکت زنان و دختران ما بهترین آئینه است که “حجاب و معرفت” توام با “کار و تلاش” را به جامعه جهانی نشان دهند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح نمود : ما که درآئینه معرفت و عنایت حضرت زهرای مرضیه (س) زندگی می‌کنیم، این زیبنده است که در ایران اسلامی بانوان فرهیخته، با حجاب، متدیّن و با عفاف داشته باشیم.

انتها/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید