» بین الملل » آمریکا » اختلاف نظر آمریکا و اروپا درباره «غنی‌سازی اورانیوم» در ایران
آمریکا - اروپا - بین الملل - قوه قضائیه

اختلاف نظر آمریکا و اروپا درباره «غنی‌سازی اورانیوم» در ایران

۱۳ اسفند ۰۱ 0۰31

روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، در گزارشی از اختلاف‌نظر بین دولت‌های اروپایی و آمریکا درباره نوع واکنش به «غنی‌سازی سطح بالای اورانیوم» در ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  «آسمانی نیوز» ، روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، در گزارشی از اختلاف‌نظر بین دولت‌های اروپایی و آمریکا درباره نوع واکنش به «غنی‌سازی سطح بالای اورانیوم» در ایران خبر داد.

به نوشته این روزنامه، دیپلمات‌های اروپایی اقدام‌های ایران را عامل مرگ توافق ۲۰۱۵ می‌دانند.

«وال استریت ژورنال» همچنین نوشته است که کشورهای اروپایی خواهان آن هستند که ایران در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسما محکوم شود و بر این باورند که دولت آمریکا در خلاء تصمیم‌گیری قرار گرفته و نه خواهان پایان دادن به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و نه احیای آن است.

این روزنامه آمریکایی همچنین از تلاش واشنگتن برای دسترسی به گزارش شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از محکوم کردن اقدام ایران در غنی‌سازی نزدیک به مرز ۹۰ درصدی، خبر داده است.

با این وجود، بنا به گزارش وال استریت ژورنال، در حالی که بریتانیا، فرانسه و آلمان از یک مجازات عمومی برای تهران حمایت می‌کنند، دولت آمریکا کماکان تمایلی به انجام این کار نداشته و به‌دنبال گفتگو با تهران است.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید