» اخبار جدید » اخذ مالیات‌ از اصناف باید بر مبنای درآمد حقیقی باشد
اخبار جدید - اصناف - اقتصاد - اقتصادی - دولت - مازندران

اخذ مالیات‌ از اصناف باید بر مبنای درآمد حقیقی باشد

۴ خرداد ۰۲ 1۰76

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت : باید کوشش شود تا روند مالیات ستانی از کسبه و اصناف بر مبنای درآمد حقیقی‌شان باشد و به درستی محقق شود.

به گزارش خبرگزاری «ترسیم» ؛ رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و‌ عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه مالیات ستانی، حقیقی‌ شدن مالیات است. دراین راستا ضرورت دارد که بتوانیم شیوه واقعی اخذ مالیات را رقم بزنیم و بر مبنای درآمد، مالیات ستانی ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: اخذ مالیات از کسبه و اصناف می‌تواند گامی در راستای کنترل قیمت‌ها باشد و مانع از رقم خوردن قیمت‌های نجومی در فضای عرضه و بازتر شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم همچنین خاطرنشان کرد: اخذ مالیات و جزئیات مقرر شده در سال ۱۴۰۲، سرآغاز روندی بازدارنده است. ‌بی‌شک اخذ مالیات از کسبه و اصناف موجب حاشیه سود مناسب برای‌شان می‌گردد و از سوداگری جلوگیری خواهد کرد.

وی در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: مالیات ستانی، یکی ا‌ز مهم‌ترین ارکان کنترل قیمتی در فضای عرضه می‌باشد. در این راستا‌ می‌توان امید داشت که اخذ مالیات موجب کنترل و ساماندهی قیمت ها شود.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید