» بین الملل » انتخابات ترکیه به دور دوم کشیده شد
بین الملل - جدیدترین اخبار - خاورمیانه - صفحه اصلی

انتخابات ترکیه به دور دوم کشیده شد

۲۵ اردیبهشت ۰۲ 0۰36

آسمانی نیوز – رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه روز یکشنبه ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی پایان یافت.

به گزارش  «آسمانی نیوز» و به نقل از خبرگزاری آناتولی، بلافاصله پس از بسته شدن مراکز رای گیری، کمیته‌های تخصصی، شمارش آرا در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در سراسر ترکیه را آغاز کردند.

کمیسیون عالی انتخابات ترکیه نیز پس از بسته شدن مراکز رای‌گیری تاکید کرد تاکنون هیچ تخلفی در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ثبت نشده است. اردوغان نیز پس از پایان رای‌گیری در توییتر خود نوشت: روند رای‌گیری همانطور که شایسته دموکراسی ما بود انجام شد. اکنون، مثل همیشه، وقت آن است که صندوق‌های رای را محکم بگیریم. تا زمان نهایی شدن نتایج، ما همچنان از اراده ملت خود محافظت می‌کنیم.

اردوغان اکثریت را از دست داد

جدیدترین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نشان می‌دهد اردوغان اکثریت را از دست داده و به زیر ۵۰ درصد سقوط کرده است.  آرای کلیچدار اوغلو هم به ۴۴.۳۰ درصد رسید.

به این ترتیب برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تنها گزینه پیش روی مردم این کشور برای مشخص کردن پیروز رقابت نفس‌گیر امروز خواهد بود.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ مه برابر با ۷ خرداد برگزار خواهد شد.

افزایش احتمال به دور دوم کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

کاندیدای ریاست جمهوری باید ۵۰ درصد آرا به اضافه یک رای را کسب کند تا برنده اعلام شود و اگر به این درصد نرسید پس از دو هفته دور دوم انتخابات بین نامزد‌ها برگزار می شود. این احتمال در صورتی که در ادامه شمارش آرا، تعداد آرای اردوغان به زیر ۵۰ درصد برسد، قوی تر خواهد شد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید