نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی آسمانی نیوز

دستور امروز رییس جمهور:برنامه جدید وزارت ارشاد در حوزه زیارت

سید وجید احدی نژاد

رییس جمهور همزمان با نشست کارگروه ملی زیارت که صبح امروز در حرم مطهر رضوی، برگزار شد وظایف و تکالیف جدیدی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه زیارت تعیین کرد.
تعیین تکالیف جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه زیارت
به گزارش آسمانی نیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در این نشست که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با تاکید بر تسهیل تردد زائران از مبدا تا مقصد گفت: لازم است هزینه سفرهای هوایی و زمینی و اسکان زائران ارزان تمام شود.

رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت عظیم زیارت و نقش مهم آن در ارتقای اخلاق و معرفت و فرهنگ، گفت: اقتصاد زیارت موضوع مهمی است و آنچه که باید سرلوحه کار شورای ملی زیارت قرار گیرد، نحوه ارتباط فرهنگی و اقتصادی با موضوع زیارت است تا وظیفه هر یک از وزارتخانه‌ها در این زمینه مشخص شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت نقش رسانه و هنر در ترویج فرهنگ زیارت، اظهار داشت: وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صدا و سیما لازم است که ارتباط جدی و موثرتری با مساله زیارت پیدا کنند.

 

شورای عالی زیارت
به گزارش خبرنگار اعزامی آسمانی نیوز از مشهد مقدس: نخستین نشست شورای ملی زیارت ۱۲ مصوبه برای آسان شدن زیارت اماکن مقدسه برای شیعیان و مسلمانان داخل و خارج از کشور داشت.

کارگروه ملی زیارت از هشتم آبان‌ماه سال ۱۳۸۸ کار خود را آغاز کرده و امروز اولین بار بود که نشست این کارگروه با حضور ریاست جمهوری برگزار و مصوبات قبلی آن مرور شد.

خروج از نسخه موبایل