نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی آسمانی نیوز

طرح سؤال از وزیر صنعت با موضوع رانت در شرکت سیمان ارومیه به صحن علنی مجلس می‌رود

[ad_1]

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در مورد سؤال خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: موضوع سؤالی که از وزیر صنعت، معدن و تجارت شد، وجود رانت در شرکت سیمان تجارت ارومیه است، به طوری که این شرکت در صادرات خود از رانت استفاده کرده است.

وی اضافه کرد: در صادرات این شرکت انحصاری عمل شده و این عمل قابل قبول نیست، چرا باید در شرکتی که متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است رانت رخ دهد، رانت در هر کجا که باشد باید با آن برخورد کرد و وظیفه نمایندگان مجلس دیده‌بانی سازمان‌های اجرایی کشور است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قانون تقاضای اقتصاد، وقتی عرضه محصولی کم و تولید آن افزایش یابد، باید قیمت آن کاهش پیدا کند، بنابر گفته مسؤولان شرکت سیمان، صادرات این محصول کاهش یافته و در عین حال تولید آن را افزایش داده‌اند، اما برخلاف قانون تقاضا ما شاهد افزایش قیمت سیمان هستیم.

قاضی‌پور تأکید کرد: وجود رانت و علت افزایش قیمت سیمان جای سؤال دارد و بنا بر وظیفه خود طرح سؤال کردیم و در این باره صحبت‌های وزیر قانع‌کننده نبود، به همین دلیل قرار شد تا سؤال از وزیر مربوطه به صحن علنی برود و به دنبال پاسخ این سؤالات هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در این نامه عملکرد شرکت سیمان بوکان هم مد نظر بوده است یا خیر؟خاطرنشان کرد: این شرکت دارای مالکیت خصوصی است و این سؤال ما از وزیر شامل عملکرد این شرکت نمی‌شود، چراکه آنها با مالکیت خصوصی خود کارشان را انجام ‌می‌دهند و ما هم مشکلی در عملکرد آن ندیدیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته پاسخ سؤالات داده شود تا دیگر شاهد وجود رانت نباشیم و با شفا‌ف‌ شدن قضایا از ظرفیت تولید این شرکت در جهت افزایش صادرات استفاده شود.

انتهای پیام/ذ

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

خروج از نسخه موبایل