» اقتصادی » قسط ۲.۵ میلیون تومانی وام مسکن رانندگان- اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی تسنیم
اقتصادی - خودرو ، مسکن و گوشی همراه - راه و شهرسازی - صفحه اصلی

قسط ۲.۵ میلیون تومانی وام مسکن رانندگان- اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی تسنیم

۱۴ بهمن ۹۹ 0۰28

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود محمودزاده اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۲۶ هزار راننده فاقد مسکن شناسایی و مقرر شد تا طی سه سال برای این تعداد برنامه‌ریزی تامین مسکن انجام شود.

وی افزود: در شهرهای کوچک اراضی به شکل گروهی به رانندگان واگذار می‌شود تا خود آنها اقدام به ساخت کنند. در شهرهای بزرگ‌تر و شهرهای جدید نیز به شکل پروژه‌های انبوه‌سازی و پروژه‌های بزرگ مقیاس رانندگان واجد شرایط در پروژه‌ها عضو می‌شوند و با حمایت‌های مالی و تخصصی که انجام می‌شود تلاش خواهد شد تا این اقشار بتوانند صاحب مسکن شوند.

محمود زاده تصریح کرد: تلاش و راهبرد وزارت راه و شهرسازی این است تا تمامی رانندگان واجدان شرایط بتوانند در این تفاهم‌نامه مشارکت داشته باشند و در مدت زمان مشخص صاحب‌خانه شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط فعلی، بانک مسکن تسهیلات را به رانندگان واجد شرایط می‌دهد و برنامه‌ریزی به این نحو است که سایر بانک‌ها نیز در این طرح مشارکت داشته باشند. هم اکنون تسهیلات با سود ۱۸ درصد و به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به رانندگان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی دیماه امسال به ۲۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان افزایش یافته که نسبت به آذرماه ۹۹ بالغ بر ۱.۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. جزئیات زمان بازپرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن رانندگان مشخص نیست اما اگر فرض بر پرداخت اقساط در ۱۲ سال باشد، رانندگان واجد شرایط بایستی ماهانه ۲.۵ میلیون تومان اقساط پرداخت کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید