» بین الملل » لاریجانی: ایران خواهان لبنانی آزاد، مستقل و دارای وحدت ملی است
بین الملل - سیاسی - صفحه اصلی - غرب آسیا - مجلس شورای اسلامی

لاریجانی: ایران خواهان لبنانی آزاد، مستقل و دارای وحدت ملی است

۲۸ بهمن ۹۸ 0۰104

لاریجانی:  ایران  خواهان لبنانی آزاد، مستقل و دارای وحدت ملی است

به نقل از ایرنا – علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران یکشنبه شب در سخنانی در بیروت با بیان اینکه لبنان کشور موثر منطقه ی خاورمیانه است، گفت: برای ایران، لبنانِی آزاد، مستقل و دارای وحدت ملی ملاک است.

وی که در صدر هیاتی از دمشق پایتخت سوریه وارد فرودگاه رفیق حریری بیروت پایتخت لبنان شد در جمع خبرنگاران در این فرودگاه، گفت: ایران همیشه روابط بسیار دوستانه و ممتاز با لبنان داشته است.

لاریجانی با ابراز خرسندی از سفر به بیروت، افزود: برای ایران ، لبنانِ آزاد، مستقل و دارای وحدت ملی ملاک است.

رییس مجلس شورای اسلامی تشکیل دولت جدید به ریاست «حسان دیاب» را به ملت لبنان تبریک گفت.

لاریجانی هدف از سفر یک روزه ی خود به لبنان را دیدار و رایزنی با رییس مجلس ملی و دیگر مقام ها و گروه های این کشور درباره تحولات منطقه خاورمیانه، موضوع فلسطین و نیز گسترش روابط تهران – بیروت عنوان کرد.

«هانی قبیسی» نماینده پارلمان و عضو شورای سیاسی جنبش شیعی امل به نمایندگی از نبیه بری رهبر این جنبش و رییس مجلس لبنان، مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه، نمایندگان مجلس اعلای شیعه لبنان و تجمع علمای مسلمین و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور از لاریجانی در فرودگاه استقبال کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه  با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله ، نخبگان فرهنگی و سیاسی لبنان، گروه های فلسطینی، میشل عون رییس جمهوری، نبیه بری رییس مجلس، حسان دیاب نخست وزیر دیدار و گفت وگو می کند و دوشنبه شب در محل سفارت ایران در لبنان کنفرانس خبری خواهد داشت.

حمیدرضا دهقانی مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان دستیار لاریجانی، احمد هاشمی مشاور، محمد جعفری رییس دفتر وی، محمد یثربی مدیرکل تشریفات مجلس، احمد امیری نیا  نماینده مجلس و احمد سید نقی مدیرکل امور ریاست، رییس مجلس را در سفر به بیروت همراهی می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید