» سلامت » بهداشت و درمان » واکنش آمریکا به واکسن پوتین
بهداشت و درمان - پزشکی - تحقیقات - سلامت - صفحه اصلی

واکنش آمریکا به واکسن پوتین

۲۲ مرداد ۹۹ 2۰34

 واکسن ترامپ تا پایان ۲۰۲۰ آماده می‌شود

وزیر بهداشت آمریکا با کم‌اهمیت خواندن تولید واکسن کرونا در روسیه مدعی شد نسخه آمریکایی درمان کووید-۱۹ دست‌کم تا اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار نمی‌آید.

ولادیمیر پوتین و دانلد ترامپ

به گزارش حوزه سلامت پایگاه خبری نشریه فرزندان آسمانی به نقل از همشهری آنلاین به نقل، الکس ایزر که این روزها به عنوان بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی در چند سال اخیر به تایوان رفته و خشم مقام‌های چینی را برانگیخته است، این بار هم با یک چالش جدی از سوی رقیب دیرینه یعنی روسیه مواجه شد؛ ساخته شدن نخستین واکسن کروناویروس در شرکتی دولتی در مسکو.

وزیر بهداشت ایالات متحده صبح سه‌شنبه ابراز امیدواری کرد نسخه آمریکایی درمان کرونا تا ماه سپتامبر به تایید برسد و در عین حال جشن روس‌ها را برای دستیابی به واکسن کووید-۱۹ بی‌ارزش خواند. او از تایوان به مردم آمریکا گفت: «مهم این نیست که اول شوید. مهم این است که به واکسنی ایمن و موثر برای مردم آمریکا و مردم سراسر جهان دست پیدا کنید. ما به داده‌های شفاف نیاز داریم؛ داده‌های فاز سوم که نشان می‌دهد واکسن ایمن و موثر است. باید ماموریت دانلد ترامپ را در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسانیم.»

ایزر در گفتگو با برنامه صبح به خیر آمریکا در شبکه ای‌بی‌سی از تلاش همزمان برای تولید شش واکسن کرونا در جهان خبر داد و افزود: «ما معتقدیم در مسیر دستیابی به ده‌ها میلیون دُز واکسن تا ماه دسامبر بر اساس استانداردهای اداره غذا و دارو هستیم و با صدها میلیون دُز واکسن وارد سال جدید می‌شویم.» این در حالی است که برخی کارشناسان از جمله آنتونی فائوچی مدیر ارشد کمیته مهار کرونا در کاخ سفید می‌گویند نتایج کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در شرکت آمریکایی مُدرنا تا اوایل سال ۲۰۲۱ آماده نمی‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه‌شنبه از آماده شدن نخستین واکسن کرونا در یکی از موسسه‌های دولتی در مسکو خبر داد تا قدرت دانشمندان و پزشکان روس را به رخ دنیا بکشد. این اتفاق در حالی رخ داده که تنها دو ماه از شروع آزمایش‌های بالینی واکسن روس‌ها گذشته و کارشناسان در ایمنی و تاثیرگذاری واکسن پوتین تردید دارند.

کریل دمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه از عرضه واکسن کرونا به بازارهای بین‌المللی با نام اسپوتنیک وی خبر داد و اعلام کرد برای تولید ۵۰۰ میلیون دُز واکسن تا پایان سال با طرف‌های خارجی توافق شده و ۲۰ کشور هم درخواست خریدن بیش از یک میلیارد دُز واکسن کرونا به شرکت روسی داده‌اند.

در حالی که نتیجه آزمایش‌های بالینی فاز سوم واکسن ویروس کرونا چند ماه زمان می‌برد، روس‌ها گفته‌اند همزمان با پیگیری کارآزمایی گسترده انسانی کار تولید انبوه واکسن را پیش می‌برند. گفته می‌شود واکسن روسی کرونا قرار است در برزیل هم تولید شود. یکی از دختران پوتین این واکسن را دریافت کرده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید