» اخبار جدید » پذیرایی افطار با چای حضرتی در برج میلاد تهران
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

پذیرایی افطار با چای حضرتی در برج میلاد تهران

۱۰ فروردین ۰۲ 0۰39

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه‌ای کانون‌های خدمت رضوی استان تهران، چایخانه حضرت رضا علیه السلام که در صحن و بارگاه شمس الشموس همچون نگینی می درخشد و زائران خسته را با یک چای معطر و شیرین مهمان می کند، دو سالی است که در مناطق و شهرستان های استان تهران در مراسم های مختلف دل مهمانان را می برد آن هم چه دل بردنی، همان که چای از طرف خادم تعارف می شود ، دلت پر می کشد به سمت مشهد آری صحن جامع پیامبر اعظم(ص) ورودی صحن کوثر یا صحن غدیر شایدم باغ رضوان حرم مطهر……

تجربه شیرین نوشیدن چای حضرتی و افطار سر سفره رضوی از ماه رمضان گذشته در خاطره ها ثبت شده، سال گذشته ۳۰ روز ماه مبارک خادمیاران منطقه ۵ چ دیگر و مناطق و شهرستان های استان تهران تقریبا هر کدام یک شب میزبان گردشگران برج میلاد بودند و افتخار این خدمت در کارنامه خدمتی آنها ثبت شده است.

تجربه دیگر خادمیاران منطقه ۵ تهران در سه شب متوالی برپایی چایخانه حضرت در برج میلاد امسال تلاقی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی و همزمانی تعطیلات نوروز ، گردشگران بیشتری را راهی بازدید از “جشنواره نوروز و رمضان” برج میلاد که از ابتدای سال نو از ساعت ۱۸ الی ۲ بامداد آغاز شده ،کرده است.

حضور جمعیت بی سابقه گردشگران در برج میلاد

در هیاهو و شلوغی برگزاری جشن بعد از گذراندن معضل جای پارک در قسمت ورودی آبراه غربی محوطه برج میلاد میان آن‌همه صدا، صدایی آشنا به گوش می رسد، صدای مرحوم محمد علی کریم خانی “آمده ام ای شاه پناهم بده – خط امانی ز گناهم بده، صدای نقاره خانه، نزدیکتر که می شوی سمت راست نور خاصی نگاهت را می دزدد ،هوا کمی ابری است بر که می گردی با خیمه هشت گوشه ای روبرو می شوی که بالای آن نوشته چایخانه حضرت رضا(ع)، خادمیاران در تکاپو آماده سازی چای و افطار هستند، ساعت، ۱۸ را نشان میدهد سرت را که می چرخانی این مصرع از شعر نوید حبیبی، شاعر اصفهانی که در کتیبه بالای چایخانه قسمت ورودی خواهران می درخشد: بهشت اینجاست،اینجایی که دارم چای می نوشم. بهترین توصیف است و عطر بهشت با نزدیک شدن به لحظه افطار بیشتر به مشام می رسد.

شروع خدمت

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۵ قبل از شروع خدمت دور هم جمع شده و به صحبتهای مسئول منطقه وحید ابراهیم یزدی گوش می دهند . با ذکر چند صلوات باهم عهد می بندند که این موقعیت پیش آمده را قدر دانسته و خدمتی ناب را ارائه دهند ، به امید روزی که در چایخانه حضرت در مشهد کشیک مشترک دیگری را تجربه کنند و چای دست زائران حرم مطهر بدهند، خدمت را با نام خدا و گرفتن رخصت از امام رئوف آغاز کردند.

تشکیل صف های انتظار

زمانی نمی گذرد که صف طولانی از روزه داران و عاشقان امام رضا (ع) در جلوی چایخانه تشکیل می شود.

برخلاف صحن و حرم مطهر ، متفاوت بودن پوشش بانوان بیشتر به چشم می خورد نزدیکتر که می روی نجوای دعای زیر لب به گوش می رسد.

یکی می گفت: اصلا باورم نمی شود که در این صف ایستادم،چایخانه حضرت رضا(ع) گویا یکی مرا به این سمت کشاند.

بانویی محجبه در کنار دخترش اظهار کرد: خیلی وقت است دلم هوای مشهد کرده ولی با وجود تعطیلات و روزه داری امکان سفر نداشتیم و خیلی خوشحالم که در شهر خودم مهمان سفره حضرت شدم … اشک در چشمش حلقه زد.

صدای اذان بلند می شود….الله اکبر… تکاپو داخل چایخانه بیشتر می شود خادمیاران بدون اینکه خود افطار کنند همگی به پذیرایی از مهمانان می پردازند،چای معطر، خرما، فرنی .بفرمائید…قبول باشه..و التماس دعا….

افطار با طعم چای حضرتی

به فاصله کمی از چایخانه سفره های افطاری روی سکو، زمین و… در کنار خانواده گسترده می شود.

خردسال و بزرگسال، سالم یا با پای شکسته و عصا بدست … همگی بعد از گرفتن چای و افطار به گوشه ای پناه می برند و چای می نوشند، چه لحظه شیرینی، برق نگاهشون از خوشحالی نوشیدن چای حضرتی کاملا مشهود است.

بعد از گذشت دوساعت همه مراجعین پذیرایی شدند و پس از اینکه خادمیاران خود را با یک چای قند پهلو مهمان حضرت کردند، راس ساعت عاشقی(ساعت۸شب) در معیت پرچم متبرک رضوی به بیرون از چایخانه آمدند و یکصدا با دستی روی سینه ضمن ادای احترام به امام رضا(ع) صلوات خاصه را قرائت کرد و خدا را شاکر شدند جهت روزی امشب و دو شب آینده.

ساعت ۲۰:۳۰ چراغ های چایخانه بعد از گذراندن یک روز خاص و فراموش نشدنی خاموش شد تا فردا شب که شروع خدمتی دیگر رقم بخورد

شما هم دعوتید به افطاری در چایخانه حضرت رضا (ع) در برج میلاد تهران.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

جانشین مدیر مسول . دبیر سرویس اصناف کشور علی ضرتاش ور

  • ×

    با ما در ارتباط باشید