» اجتماعی » دستور امروز رییس جمهور:برنامه جدید وزارت ارشاد در حوزه زیارت
اجتماعی - اخبار جدید - استان ها - جدیدترین اخبار - جهان - حج و زیارت - خراسان شمالی - دولت - سیاسی - صفحه اصلی - گردشگری و میراث - مذهبی و دینی

دستور امروز رییس جمهور:برنامه جدید وزارت ارشاد در حوزه زیارت

۲۰ دی ۰۰ 7۰71

سید وجید احدی نژاد

رییس جمهور همزمان با نشست کارگروه ملی زیارت که صبح امروز در حرم مطهر رضوی، برگزار شد وظایف و تکالیف جدیدی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه زیارت تعیین کرد.
تعیین تکالیف جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه زیارت
به گزارش آسمانی نیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در این نشست که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با تاکید بر تسهیل تردد زائران از مبدا تا مقصد گفت: لازم است هزینه سفرهای هوایی و زمینی و اسکان زائران ارزان تمام شود.

رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت عظیم زیارت و نقش مهم آن در ارتقای اخلاق و معرفت و فرهنگ، گفت: اقتصاد زیارت موضوع مهمی است و آنچه که باید سرلوحه کار شورای ملی زیارت قرار گیرد، نحوه ارتباط فرهنگی و اقتصادی با موضوع زیارت است تا وظیفه هر یک از وزارتخانه‌ها در این زمینه مشخص شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت نقش رسانه و هنر در ترویج فرهنگ زیارت، اظهار داشت: وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صدا و سیما لازم است که ارتباط جدی و موثرتری با مساله زیارت پیدا کنند.

 

شورای عالی زیارت
به گزارش خبرنگار اعزامی آسمانی نیوز از مشهد مقدس: نخستین نشست شورای ملی زیارت ۱۲ مصوبه برای آسان شدن زیارت اماکن مقدسه برای شیعیان و مسلمانان داخل و خارج از کشور داشت.

کارگروه ملی زیارت از هشتم آبان‌ماه سال ۱۳۸۸ کار خود را آغاز کرده و امروز اولین بار بود که نشست این کارگروه با حضور ریاست جمهوری برگزار و مصوبات قبلی آن مرور شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید