» اجتماعی » آیت‌الله اعرافی: حرمت‌شکنی دردآور جشنواره فجر جبران شود
اجتماعی - قم - مذهبی و دینی

آیت‌الله اعرافی: حرمت‌شکنی دردآور جشنواره فجر جبران شود

۲۹ بهمن ۰۰ 5۰60


به گزارش آسمانی نیوز از قم؛
آیت الله اعرافی، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه قم که ۲۹ بهمن‌ماه در مصلی قدس برگزار شد اظهار کرد: ماه رجب ماه با فضیلتی است که باید از فضائل آن به‌خوبی بهره‌مند و از این فرصت بی‌نظیر غفلت نکرد.

وی افزود: قرآن و دین می‌گویند در وجود خداوند علم به حد و بی‌پایان تجلی پیدا کرده و همچنین در خدا قدرت و مهر مطلق وجود دارد و این موضوعات عناصری است که ما را به‌سوی خدا دعوت می‌کند.

امام‌ جمعه قم بیان کرد: همه قدرت‌های عالم تحت شعاع قدرت خدا قرار دارد که قدرتی بی‌پایان است، هیچ‌ چیزی از خدا مخفی نمی‌ماند و علم خداوند در خواسته و انگیزه‌های ما نفوذ دارد، حتی وقتی نمی‌گوییم خدا می‌داند و آگاه است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته مجدداً بر جهاد تبیین تأکید کردند که این موضوع نشان‌گر لزوم خیزش عمومی برای دفاع از آرمان‌های اسلام و شهداست.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: به خاطر تحریم، سختی‌های معیشتی و گرانی و مشکلات نباید دستاوردهایی که برای ملت است را کوچک شمرد، امروز دشمن با همراهی برخی دوستان نادان دست‌به‌دست داده تا ملت را ناامید کند.

اعرافی با اشاره به اینکه ملت ایران بداند که انقلاب برای خودشان است و دستاوردهای انقلاب بی‌نظیر قابل‌ شمارش نیست، گفت: زیرساخت‌های کشور با پیش از انقلاب قابل‌ مقایسه نیست و تحولات عظیم و شگرفی اتفاق افتاده است، در حوزه سلامت و بهداشت در زمینهٔ امید به زندگی از میانگین حدود ۵۰ سال به بیش از ۷۰ سال رسیدیم و در زمینه علم و آموزش با دوران پهلوی قابل‌مقایسه نیستیم.

امام‌ جمعه قم با تأکید بر اینکه قدرت دفاعی کشورمان با دوران پهلوی و ۱۰۰ سال پیش قابل‌مقایسه نیست، افزود: استقلال، آزادی و قدرت منطقه‌ای که امروز انقلاب و کشورمان در منطقه و جهان دارد قابل‌ توجه است، گفتمان نوینی که ایران و انقلاب خلق و به جهان عرضه کرد بی‌نظیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: کشورمان تحریم را تجربه کرد، هشت سال جنگ تحمیلی و خیانت و دشمنی‌های زیادی از سوی استکبار وجود دارد ولی علی‌رغم مشکلات و تحریم‌ها به موفقیت‌های بی‌نظیر و چشم‌گیری رسیده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما ضعف، آسیب‌های اجتماعی، مفاسد اداری و فقر و فساد را می‌دانیم و نقد حق جامعه است و همه باید در راستای رفع مشکلات تلاش کنیم ولی مبادا دشمن ته دل ما را خالی و افتخارات را فراموش کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: باید از دستاوردهای شهدا و ایثارگران دفاع کرده و همواره در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداریم، همه وظیفه‌داریم نسبت به موضوع جهاد تبیین توجه کرده و برنامه‌ریزی داشته باشیم و همه ما به سهم خود وظیفه حساسی داریم.

اعرافی گفت: موضوعی که این ایام دل‌ها را آزرده کرد اینکه برخی مدعی حرکت در مسیر امام خمینی(ره) هستند و ادعاهای زیادی دارند اما سخنان نادرست و مواضع غلط ابراز کردند و به‌گونه‌ای فضا را تاریک نشان دادند که پشت کردن به آرمان‌های امام است؛کسانی که در برابر غرب ترسیدند و حال انفعال به آن‌ها دست داده و از مسیر انقلاب دور شدند این سخنان را بیان کردند که سخنان نادرستی است و جوانان بیدار و هوشیار به این سخنان توجه نکنند.

امام‌ جمعه قم بیان کرد: گذر از برخی مرزهای ایمانی و اخلاقی در برخی مراسم‌های کشور به‌ ویژه جشنواره فجر ا تفاق افتاد و حرمت‌شکنی شد، ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و فرهنگی نشانه این ملت است و امروز ارزش‌های عفاف و حجاب و ازدواج و خانواده و اخلاق را در رفتارهایی شکستند که اقدام دردآوری بود و باید عذرخواهی و جبران شود.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: مدافع هنر پاک و انسانی و اخلاقی هستیم، هنر نباید در دام‌های شیطانی هنجارشکن قرار بگیرد و افرادی که این خطا را انجام دادند باید جبران کنند و خواسته ملت است که این هنجار و حریم‌شکنی جبران شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: دولت بحرین و امارات بدانند که خیانتی که به اسلام می‌کنند در پرونده آن‌ها ثبت می‌شود و روزی باید پاسخ آن را بدهند.

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر اینکه حجاب نماد دین و وظیفه شرعی مسلمانان است، یادآور شد: هر اقدامی که در کشور هند بخواهد بر ضدحجاب انجام شود، ناشایست است و دولت هند باید در این زمینه عاقلانه رفتار و نسبت به حقوق مسلمانان توجه کند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

سردبیر

  • ×

    با ما در ارتباط باشید