» اخبار جدید » هنر انسان مومن، صبر در سختی‌های زندگیست
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

هنر انسان مومن، صبر در سختی‌های زندگیست

۴ تیر ۰۱ 1۰10

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،دومین محفل هییت خدام‌الرضا(ع) شهرقدس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه، قدرت اله کریمی رابط کانون‌های خدمت رضوی، مسوولین کانون‌هاو جمعی از خادمیاران و یاوران رضوی برگزار شد.

این مراسم همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، قرائت زیارت امین الله، ذکر صلوات خاصه، مدیحه سرایی و در معیت پرچم متبرک آستان قدس رضوی برپا شد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفر واضحی آشتیانی کارشناس مذهبی و سخنران این مراسم با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص حجت خداوند بر بندگانش اظهار کرد: پیامبر، حجت خدا بر بندگان است و حجت میان هریک از بندگان و خدا، خرد و عقل است و خداوند بر مردم دو حجّت آشکار و نهان قرار داده که حجّت آشکار، رسولان و پیامبران و امامان علیهم السلام هستند و حجّت نهان خرد انسان است.

وی با اشاره به روایات گفت: پروردگار عالم در وجود انسان اولین نعمتی که قرار داده عقل است و نخستین چیزى را که خدا آفرید، نور بوده و از این دو روایت نتیجه گیری میشود که خداوند اولین مخلوق خود یعنی عقل را در نور پیامبر و خاندان پاک ایشان قرار داده است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه عقل نیرویی است که انسان را در مسیر سعادت قرار می‌دهد افزود: خداوند با بعثت پیامبر و انتصاب اوصیاء می‌خواست یک الگوی عملی به جامعه معرفی کنند، تا در روز قیامت انسان بهانه‌ای برای اهمال کاری در انجام وظایفی که خداوند برای او مقرر کرده نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند برای انسان پیامبری از جنس خودشان مبعوث کرد تا بهانه ای برای گمراهان باقی نگذارد و در هر زمان و هر مکانی برای تمام بندگان خود یک حجت قرار میدهد و در این دوره از زمان حجت را میتوان در اطرافیان، همسایگان و اقوام دید که با وجود شرایط سختی و گرفتاری زندگی بازهم شاکر الهی هستند و هنر انسان مومن بر اینست که در بحران‌ها خود را نشان دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید