» اخبار جدید » مراسم گرامیداشت یاد و خاطره استاد کریم‌خانی با حضور مداحان و خادمان رضوی
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره استاد کریم‌خانی با حضور مداحان و خادمان رضوی

۸ تیر ۰۱ 1۰14

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، مراسم گرامیداشت مرحوم محمد علی کریم خانی، هنرمند برجسته موسیقی آیینی و خالق اثر مشهور «آمدم ای شاه پناهم بده» روز گذشته هفتم تیرماه ۱۴۰۱ در مسجد نظام مافی تهران از ساعت ١٨ الی ۲۰ با حضور گسترده دلدادگان به خاندان عصمت و طهارت و همچنین دوست‌داران و علاقه‌مندان به شخصیت این هنرمند ایرانی برگزار شد.

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز شد.

در حالیکه همراهی و حضور ۲۶ مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، فضای روحانی خاصی را بر این محفل حاکم کرده بود، با هماهنگی از قبل مجری مراسم، هر کدام به نوبه خود پشت تریبون حاضر شدند و در مدح و ثنای بزرگان دین و در سوگ از دست دادن این هنرمند وارسته، ابیاتی را زمزمه کردند.

در ابتدا سید علی سادات رضوی به مداحی و ذکر خاطرات در مورد نحوه ماندگار شدن اثر «قطعه ای از بهشت» پرداخت و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تسلیت به خانواده و هنرمندان ایران زمین، از خداوند طلب آرامش برای روح مرحوم کریم خانی و همچنین جای دادن وی در جنت نعیمش کرد.

نوای آمدم ای شاه پناهم بده که همواره یکی از نواهای همیشگی چایخانه حضرت رضا علیه السلام بوده است، این بار نیز در حاشیه این مراسم و با سوز و گذازی بیشتر از محل چایخانه حضرتی در حال پخش بود.

همچنین وجود پرچم متبرک حرم امام رضا علیه السلام نیز در مراسم، فضای معنوی حاکم که تماما با یاد امام مهربانی ها همراه بود را دو چندان کرد.

قابل ذکر است این مراسم یادبود از سوی جامعه مداحان کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان صدا و سیما، دفتر نهاد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، جامعه هنرمندان، جامعه ورزشکاران، هیأت های مذهبی، شهرداری و خادمیاران رضوی منطقه ۵ تهران برگزار شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید