» اخبار جدید » اهتزاز پرچم عزای حسینی در قلب پایتخت
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

اهتزاز پرچم عزای حسینی در قلب پایتخت

۸ مرداد ۰۱ 1۰44

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، این مراسم معنوی روز پنجشنبه (۶ مرداد) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، تنی از مسئولان محلی و جمعی از خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۳ استان تهران و دلباختگان سالار شهیدان کربلا برگزار شد.

این آیین معنوی که در آستانه ایام سوگواری حسینی (ع) برگزار شد، بزرگترین پرچم کشور مزین به “یا حسین (ع)” بر فراز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در قلب تهران به اهتزاز درآمده است.

عاشقان حضرت در شهر تهران با مشاهده این پرچم دل های خود را به سوی آستان ملکوتی امام عطشان روانه خواهند.

گفتنی است بزرگترین پرچم عزای حسینی کشور در ابعاد ۴۴*۲۴ متر (۱۰۵۶ متر مربع) در ارتفاع ۲۰۰ متری در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برافراشته شد. پرچم عزا هر سال در آستانه آغاز ماه محرم طی مراسمی به نشانه سیاهپوش شدن شهر تهران در این منطقه به اهتزاز در می آید.

همزمان با به اهتزاز درآمدن پرچم، مراسم پرچم گردانی رضوی توسط تعدادی از خادمان حرم امام رئوف (ع) انجام و دلهای عاشقان با زیارت پرچم متبرک رضوی روانه دیار عشق، مشهد مقدس شد.

در پایان مراسم، گروهی از جوانان با برپایی دسته های عزاداری و سینه زنی، حال و هوای مراسم را به نام زیبای اهلبیت (ع) عطرآگین کردند که فضای بسیار روحانی و معنوی را رقم خورد‌.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دکتر سیدکاظم بهبهانی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید