» صفحه اصلی » خبرنگاران، حافظان حریت قلم
صفحه اصلی

خبرنگاران، حافظان حریت قلم

۲۱ مرداد ۹۵ 1۰10

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم متن یادداشت عشرت شایق با عنوان “خبرنگاران، حافظان حریت قلم”‌به شرح ذیل است:
خبرنگاران با رعایت امانتداری و با جوهره قلم خود، مایه رشد و تعالی جامعه بوده و در اکثر موارد به عنوان نماینده افکار عمومی عمل می‌کنند که در صورت نهادینه شدن این نقش، جامعه می‌تواند از نیروی ارزشمند و بسیار قوی خبرنگاران و مطبوعات در جهت حل و فصل مشکلات و بهبود شرایط استفاده کند.

اصحاب رسانه، انسان‌هایی شریفی هستند که رسالت خطیر اطلاع‌رسانی را بر دوش گرفته‌اند و در این راه انواع ناملایمات و سختی‌ها را تحمل می‌کنند اما حاضر نیستند وجدان خود را به فروش بگذارند و یا با نادیده گرفتن حقیقت، اخبار غیر واقع را منعکس نمایند زیرا امانتداری و جسارت در ثبت و انتقال اخبار و رویدادها از برجسته‌ترین صفات و ویژگی‌های خبرنگاران مسئولیت پذیر شمرده می‌شود.

قاطبه خبرنگاران بر مسئولیت سنگین خود در پاسداری از حریت قلم آگاهی داشته و متعهدانه و دلسوزانه انجام وظیفه می‌کنند. آنان بر این باورند که لازمه بالندگی در این مسئولیت، داشتن صداقت و شجاعت است فلذا اجازه نمی دهند تحت هیچ شرایطی، این خصایص از آنها سلب و یا در اجرای ماموریت شان خللی ایجاد شود.

تجربه ثابت کرده است که خبرنگاران متعهد در انجام مسئولیت دینی و ملی خود هیچگاه دچار شک و تردید نشده و در این راه حتی از فدا کردن جان خود نیز ابایی ندارند که شهادت مظلومانه «شهید محمود صارمی» و دهها خبرنگار شهید دیگر گواه این مدعاست.

در شرایط کنونی بخش عظیمی از تبلیغات دشمنان علیه ملت ایران در پوشش خبر انجام می‌شود و بسیاری از خبرگزاری‌ها و مراکز تولید و اشاعه خبر وابسته به قدرت‌های استکباری بوده و با نشر اخبار کذب و یکسویه همراه با تحلیل و تفسیر مغرضانه در صدد ضربه زدن به منافع ملت ایران هستند و طبیعی است که در چنین شرایطی، یقینا خبرنگاران متعهد و دلسوز، از سربازان خط مقدم جنگ نرم محسوب می شوند.

خبرنگاران خوب می‌دانند که مسئولیت‌شان در عرصه مقابله هوشمندانه با ترفندها و توطئه‌های خبری و تبلیغاتی رسانه‌های استکباری تا چه اندازه حساس و تعیین کننده است.

شرایط داخلی و بین‌المللی ایجاب می‌کند که همه صاحبان فکر و اندیشه از جمله خبرنگاران متعهد براى پویایی نظام و پیشرفت کشور بیش از پیش تلاش نمایند و مسئولان نیز در تمامی رده‌ها باید از این همراهی استقبال کرده و آن را یک فرصت طلایی بدانند.

در همین راستا و به منظور بزرگداشت مقام خبرنگار، هفدهم مرداد هر سال مصادف با سالروز شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، روز خبرنگار نامگذاری شده است تا فرصتی برای تقدیر از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی فراهم شود.

هر چند برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت «روز خبرنگار» غالباً در شأن و منزلت خبرنگاران نیست اما به هر حال انجام چنین برنامه‌هایی برای یادآوری زحمات خبرنگاران و نقش سازنده آنان در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مفید است.

خبرنگاران از نظر شغلی دارای مشکلات متعدد بوده و امنیت شغلی مناسبی ندارند اما با این اوصاف هیچگاه در راه انجام وظیفه از تهدید و ارعاب نهراسیده و متعهدانه به ایفای نقش می‌پردازند که این امر، مسئولیت مقامات و دستگاههای اجرایی در رسیدگی به مشکلات این قشر را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید