» اجتماعی » سازهای ایرانی در موزه مرسدس نواخته می‌شوند
اجتماعی

سازهای ایرانی در موزه مرسدس نواخته می‌شوند

۲۳ مرداد ۹۵ 0۰19

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فستیوال سالانه موسیقی اشتوتگارت امسال نیز برگزار می‌شود. این فستیوال با حمایت موزه مرسدس بنز شهر اشتوتگارت و بنیاد و آکادمی باخ در روز سوم سپتامبر در آن موزه برپا می‌شود.

این فستیوال امسال شامل دو بخش است؛ یکی فستیوال موسیقی کلاسیک و دیگری کنسرت گروهی که موزه مرسدس میزبان آن خواهد بود.

فستیوال موسیقی امسال علاوه بر گرامیداشت آهنگساز معروف آلمانی یوهان سباستین باخ، یاد گوتلیب دایملر سازنده و تولیدکننده ماشین در آلمان را هم گرامی می‌دارد.

در بخش موسیقی و فستیوال کلاسیک یک هنرمند به نام مورات کوشکون به همراه خانواده خود به شکلی جمعی و با استفاده از سازهای موسیقی متفاوت از دو ساز ایرانی دف و دایره استفاده می‌کند. در این بخش سازهای موسیقی دیگر نیز از مشرق زمین وجود دارند. سازهایی از کشورهای عربی و از ترکیه.

مورات کوشکون در توصیف این بخش می‌گوید: من نام این قطعه از کنسرت را سفر به دنیای هزار ریتم می‌گذارم. جایی که نه تنها صدای موسیقی شنیده می‌شود، بلکه تصویر ذهنی فرهنگ و هنرهای مختلف نیز در آن نمایانگر است. هدف از اجرای این قطعه که در نواختن آن از ساز کشورهایی مانند هند و شمال افریقا نیز استفاده می‌شود، سفر به هزاره‌های فرهنگی است. هزاره‌ها همان تنوع فرهنگ و هنر مردمان مختلف کره زمین است.

انتهای پیام /

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید