» مطالب گذشته » ۲ هفته تجمع بی‌حاصل «دانش‌آموختگان نفت»/ زنگنه همچنان پاسخگو نیست+ سند
مطالب گذشته

۲ هفته تجمع بی‌حاصل «دانش‌آموختگان نفت»/ زنگنه همچنان پاسخگو نیست+ سند

۲۴ مرداد ۹۵ 1۰8

[ad_1]

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، صبح امروز (یکشنبه،۲۴ مردادماه) دانشجویان دانشگاه صنعت نفت برای هفتمین روز متوالی مقابل درب مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار احقاق حقوق خود شدند.

برپایه این گزارش، رسالت دانشگاه صنعت نفت به عنوان تنها نهاد آموزش عالی تحت نظارت و مدیریت وزارت نفت طی ۷۶  سال گذشته جذب افراد نخبه کشور و آموزش و آماده‌سازی آنان برای خدمت در صنعت اول کشور یعنی صنعت نفت و گاز است.

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت از طریق کنکور سراسری و بر اساس گزینش کشوری توسط سازمان سنجش کشور وارد دانشگاه صنعت نفت می‌شوند. تا سال ۱۳۹۴ همانطور که در پیوست شماره ۱ (دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش) مشاهده می‌کنید در بند ۶ به اولویت استخدام در شرکتهای تابع وزارت نفت پس از پایان موفقیت‌آمیز تحصیلات مطابق با مقررات و آیین‌نامه‌های مصوب وزارت نفت، اشاره شده است. 

پیوست شماره ۱

علاوه بر این در پرتال مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت، فرآیند جذب و استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت (پیوست شماره ۲) بصورت واضح به جذب بدون آزمون گروه الف و کارشناسی ارشد و دکتری اشاره شده است. متاسفانه بعد از ابلاغیه ۱۹ خرداد  سال ۱۳۹۴ وزارت نفت (پیوست شماره ۳) این روند جذب و کاریابی بعد از گذشت سالیان متوالی به یکباره متوقف گردید. بعد از پیگیریهای متعدد فارغ‌التحصیلان و دانشجویان از طریق نامه‌نگاری با شخص وزیر نفت و همچنین مسئولان دانشگاه صنعت نفت، خبری در سایت رسمی دانشگاه ( پیوست شماره ۴) در خصوص بازگشت روال جذب فارغ التحصیلان گروه الف منتشر شد ولی بعد از پیگیریهای مستمر فارغ‌التحصیلان از مسئولین وزارت نفت آغاز هر گونه جذب را منوط به ابلاغیه جدید کردند. بعد از ۳ ماه پیگیری و دو تجمع توسط فارغ‌التحصیلان در ۵ و ۶ دی ماه ۱۳۹۴ و یک هفته تحصن غذا و لغو امتحانات دانشجویان در سه دانشکده آبادان، اهواز و تهران، ابلاغیه مذکور ( پیوست شماره ۵) صادر گردید.

 

تجمع و تحصن و اعتصاب غذای دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت سال ( ۱۷ تا ۲۷ دی ماه  ۱۳۹۴)

به گزارش تسنیم، در جلسه‌ای که نمایندگان فارغ‌التحصیلان با معاونت نیروی انسانی وزارت نفت،  آقای سلحشور در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۹۴ داشتند، وعده اجرای ابلاغیه و آغاز روند کاریابی در کوتاه‌ترین زمان داده شده بود ولی بعد از گذشت نزدیک به ۵ ماه همچنان هیچ کاریابی و جذبی صورت نگرفت. از این رو فارغ‌التحصیلان مجدداً طی یک نامه به  «آقای هامانه قائم مقام وزیر نفت ایران» خواستار بررسی و حل مشکل بوجود آمده شدند ولی علی‌رغم پیگیریهای نمایندگان فارغ‌التحصیلان جواب مشخصی داده نشد. در آخرین پیگیری دسته‌جمعی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان به تاریخ ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ مبنی بر اجرا ابلاغیه ۲۷ دی (پیوست شماره ۵) مسئولین نیروی انسانی وزارت نفت ( ساختمان تندگویان ) حاضر به پاسخگویی در مورد زمان و نحوه اجرا ابلاغیه نشدند.

حال درخواست دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این است که با توجه به وعده‌های داده شده در زمان انتخاب رشته، چرا وزارت نفت نزدیک به یک سال از اجرای قانون و اجابت وعده خود شانه خالی می‌کند؟ به راستی آینده دانشگاه صنعت نفت به عنوان قطب اول رشته‌های بالادستی و پایین‌دستی این صنعت چه می‌شود؟ با توجه به سیاست‌گذاریهای کلان مملکت مبنی بر اقتصاد مقاومتی و به کارگیری جوانان جهت رشد و شکوفایی کشور، این روند وزارت نفت از چه منطقی پیروی می‌کند؟ با توجه به اولویت استخدامی که به فارغ‌التحصیلان این دانشگاه داده شده است، چگونه است که جذب تحت عنوان مختلف (قراردادی، پیمانی و …) صورت می‌گیرد و شخصی در وزارت نفت پاسخگوی این استخدامها و تمدید قراردادها نمی‌باشد؟ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جذب و بکارگیری نیروهای جوان و متخصص و علی‌رغم اعلام نیاز مکرر شرکتهای تابع وزارت نفت در خصوص نیاز مبرم به جذب نیروی انسانی متخصص به دلیل کثرت بازنشسته‌ها و عدم انجام هرگونه جذب و بکارگیری نیروی انسانی طی یک سال گذشته بر روی سمتهای سازمانی بلاتصدی موجود، دلیل بی‌توجهی وزیر محترم نفت به راهکارهای دلسوزانه رهبر معظم انقلاب و درخواستهای به حق و منطقی مدیران دلسوز وزارت نفت در این زمینه چیست؟

پیوست شماره ۲

 

  

پیوست شماره ۳

پیوست شماره ۴

 

 

 

پیوست شماره ۵

پیوست ۶ ( ممنوعیت جذب)

 

 

 

(پیوست ۷) تذکر ۱۹ نماینده مجلس به وزیر نفت برای پیگیری مشکل دانشجویان صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این درحالی است که در دفترچه سازمان سنجش آمده است که فارغ‌التحصیلان گروه الف یا A دانشگاه صنعت نفت، اولویت جذب و بورسیه استخدامی در وزارت نفت یا شرکتهای تابعه این وزارتخانه به صورت رسمی هستند.

دانشگاه نفت زیر مجموعه ۲ وزارتخانه نفت و وزارت علوم است و این روند در ادوار و دولتهای گذشته به سهولت پیش می‌رفت اما گفته می‌شود از زمانی که وزیر دولت تدبیر و امید بر سر کار آمده است، خلاف مقررات مورد تایید هیت رئیسه دانشگاه عمل شده است و این در حالی است که این روند در وزارتخانه مورد تایید دکتر سلحشور معاون منابع انسانی بوده است.

برپایه این گزارش، براساس روال گذشته،‌دانشجویان بعد از دوره فارغ‌التحصیلی به وزارتخانه مراجعه کرده تا نام آن‌ها در لیست کاریابی قرار گیرد.

شرکتهای تابعه وزارت نفت ظرفیتهای موجود و نیروهای کار مورد نیاز را در رشته‌های تخصصی اعلام می‌کنند و دانشجویانی که در رشته‌های خاص این وزارتخانه تحصیل کرده‌اند به آنها معرفی شده و دانشجویان با سپری‌کردن مراحل استخدام وارد وزارت نفت می‌شوند.

 دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، از روز (یکشنبه، ۱۷ مرداد) تجمع اعتراض‌آمیزی را مقابل خانه ملت به دلیل توقف روند جذب‌شان در این وزارت‌خانه آغاز کرده‌اند.

۱۹ نفر از نمایندگان مجلس با امضای نامه‌ای و تذکر به وزیر نفت (پیوست ۷) خواستار پیگیری حقوق دانشجویان دانشگاه صنعت نفت شدند.

تجمع‌کنندگان به عملکرد بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت انتقاد می‌کنند. به عقیده آنان ، شخص وزیر متاسفانه به هیچ‌کدام از سخنان معاونتها و روسای شرکت ملی نفت، شرکت گاز و  پتروشیمی توجهی ندارد. در مصاحبه‌های هفته‌های اخیر نیز  شرکت ملی نفت اعلام کرده است که ۳۰۰۰ نیروی متخصص مورد نیاز صنعت نفت هستند که ۷۰ درصد آنها رشته‌هایی است که فقط در دانشگاه صنعت نفت موجود است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید