» اجتماعی » افتتاح مسابقات قرآن کریم در استکهلم سوئد
اجتماعی

افتتاح مسابقات قرآن کریم در استکهلم سوئد

۲۵ مرداد ۹۵ 0۰17

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شمال اروپا آقای وحید حیدری نفر برتر رشته قرائت در سومین دوره رقابتها به تلاوت آیاتی از کلام‌الله کریم پرداختند.

سپس حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن حکیم الهی، مدیر مرکز اسلامی امام علی(ع) ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان، قاریان، حافظان و همه عاشقان قرآنی، برگزاری این مسابقات به‌ ویژه در دیار غربت را غنیمت شمرده و بر افزایش فعالیت‌های قرآنی در سایر مراکز اسلامی اشاره و  بر قرائت قرآن به‌ صورت روزانه تأکید کردند.

در این مراسم آقای رحمت‌الله بیات به نمایندگی از هیئت داوران درباره مسائل مهم فنی بر اساس آیین‌نامه توزیع‌شده بین شرکت‌کنندگان توضیح داده و نحوه امتیازدهی و چگونگی انتخاب فینالیست‌های این دوره را تشریح کردند.در ادامه ضمن انجام ثبت‌نام نهایی از همه شرکت‌کنندگان، بسته مسابقات به هریک از آنان تحویل داده شد.

پایان‌ بخش مراسم افتتاحیه ،اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حکیم الهی و افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی قرآنی جمعی از هنرمندان کانو نهای فرهنگی و هنری مساجد جمهوری اسلامی ایران بود.

این نمایشگاه با عنوان “قرآن کتاب رحمت”  متشکل از بیست و نه عکس از اثار ارزشمند هنرمندان کانونهای مساجد است که با همکاری  دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد و موسسه فرهنگی وهنری جهان نگاه پویا و  توسط جوادرضایی مهر به عنوان یکی از هنرمندان فعال در این حوزه به نمایش درآمده است. ساعات بازدید از ده صبح تا اذان مغرب همزمان با برگزاری مسابقات است.

چهارمین دوره مسابقات قرآن شمال اروپا در پنج رشته قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، و مفاهیم قرآنی برگزار شده و دوره مقدماتی روز شنبه ۱۳ آگوست و مرحله نهایی روز یکشنبه ۱۴ آگوست برگزار خواهد شد.
انتهای‎پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید