» اجتماعی » مستند «سوره های سرخ منا» در اولین سالگرد فاجعه‌ی منا پخش می‌شود
اجتماعی

مستند «سوره های سرخ منا» در اولین سالگرد فاجعه‌ی منا پخش می‌شود

۲۶ مرداد ۹۵ 1۰17

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران در گفتگو با تسنیم به پایان فیلمبرداری هفت قسمت از مستندی که در گرامیداشت شهدای فاجعه‌ِی منا است اشاره کرد و گفت: در آستانه‌ی اولین سالگرد این فاجعه و شهادت چندین تن از هم میهنان و همچنین شهدای قرآنی این فاجعه مستند «سوره‌های سرخ منا» به کارگردانی امیرحسین میربابایی و به تهیه کنندگی رضا صبور این روزها مراحل پایانی فیلمبرداری خود را در پیش دارد که قرار است برای سالگرد این فاجعه از شبکه‌ی ۳ سیما و شبکه‌ی قرآن پخش شود.
رحیم قربانی گفت: سازمان قرآن وعترت بسیج تهران با همکاری موسسه‌ی قرآنی بسیج تهران تصمیم به تولید مجموعه مستندی از شهدای این فاجعه با نام «سوره‌های سرخ منا» گرفتند. این مجموعه مستند هفت قسمت است و در مورد هفت شهید قرآنی با نام های حسن دانش از استان یزد، شهید محسن حاجی حسنی کارگر از شهر مشهد، شهید آیت الله مویدی قمی از استان قم، شهید محمد سعید سعیدی زاده، شهید امین باوی، شهید فواد مشعلی از شهر آبادان و شهید محمد رضا جلالی از شهر تبریز است.
قربانی در ادامه افزود: ستاد شهدای قرآنی در نظر گرفته است که  بزودی با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مختلف قرآنی جلسه ای را تشکیل دهد تا در آن تصمیم به برگزاری مراسم و برنامه‌های خاص برای بزرگداشت یاد و خاطره‌ی شهدای فاجعه‌‌ی منا به مناسبت اولین سالگرد شهادت این عزیزان گرفته شود.
وی در پایان گفت: در این مستند به ابعاد شخصیتی و سوابق قرآنی این شهدا پرداخته می‌شود تا به عنوان یک الگوی قرآنی معرفی ‌شوند. در این مجموعه بازماندگان این شهدا و عزیزان جامعه‌ی قرآنی حضور دارند و سعی شده تا ازصوت و تلاوت قرآنی و همچنین فعالیت های قرآنی آنها در این مستند استفاده شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید