» اخبار جدید » برگزاری چله حدیث کسا از شهادت تا ولادت حضرت زهرا(س)
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

برگزاری چله حدیث کسا از شهادت تا ولادت حضرت زهرا(س)

۱۶ آذر ۰۱ 2۰51

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،خادمیاران کانون خدمت رضوی قرآن منطقه ۵ به مناسبت ایام فاطمیه قرائت حدیث کسا را به نیت تعجیل در فرج برگزار می‌کنند.

نجمه مقصودی مسئول کانون قرآن کانون خدمت رضوی منطقه ۵ با اعلام این خبر اظهارکرد: توسل به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) همیشه از کارگشاترین توسلات بوده و در میان توسلات فاطمی، چله حدیث کسا جایگاه خاصی دارد.

وی گفت: خادمیاران به مدت ۴۰ روز، حدیث کسا را به نیت بزرگترین حاجت عالم، ظهور حضرت مهدی (ع) و دفع فتنه و بلا از عالم قرائت می کنند.

مقصودی همچنین در ارتباط با برگزاری جشن تکلیف و قرآن دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی تاکیدکرد: همزمان با سالگرد میلاد حضرت زینب(س) جشن تکلیف برای دختران ۹ ساله دبستان سیاوش وصال کن با همکاری کانونهای قرآن، هنر و مداحی و بسیج بانوان محله کن برگزار شد و دانش آموزان با قرائت سوگند نامه با خدای خود عهد و پیمان بستند.

مسئول کانون قرآن کانون خدمت رضوی منطقه ۵ تهران در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای آموزش قرآن در پایه سوم ابتدایی با عنوان «طرح ۳۳ روزه آموزش روخوانی قرآن» خادمیاران کانون قرآن با همکاری کانون عمومی خدمت رضوی جشنی را در پایگاه شهید روستایی کن در روز ۱۲ آذرماه تدارک دیدند.

وی افزود: این طرح که در راستای اصلاح و تکمیل محتوای آموزش و شیوه اجرای آموزش قرآن برای این مقطع تحصیلی، با هدف ارتقای توانایی خواندن سوره‌ها و همچنین ارتقای مهارت روخوانی قرآن انجام می‌شود، به صورت همزمان در ۶۳ هزار مدرسه کشور و حدود ۸۰ هزار کلاس درس و میان حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز انجام شده است.

مقصودی تصریح کرد: در دبستان دخترانه سیاوش وصال محله کن نیز این طرح از دهم آبان ماه آغاز و و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی به مدت ۳۳ روز قرآن را روخوانی و آیه الکرسی را حفظ کردند و در پایان این دوره جشن قرآن برگزار شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید