» سیاسی » تحولات منطقه قابل پیش‌بینی نبود/ ارتباط با اتریش در همه حوزه‌ها
سیاسی

تحولات منطقه قابل پیش‌بینی نبود/ ارتباط با اتریش در همه حوزه‌ها

۲۷ مرداد ۹۵ 0۰4

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز (چهارشنبه ۲۷ مرداد)‌ در دیدار با «میشائیل اشپیندل اگر» معاون صدر اعظم اتریش اظهار کرد: هر فراز و نشیبی که ایران تاکنون تجربه کرده، اتریش روند ارتباط خود با ایران را حفظ کرده است. بنابراین ما ارتباط کاری نزدیک و دوستانه‌ای را در همه حوزه‌ها با اتریش برقرار کرده‌‌ایم.

وی تصریح کرد: وضعیت دنیا به طور عام و منطقه آسیای غربی و شمال آفریقا به طور خاص نسبت به گذشته پیچیده‌تر شده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه دنیا دوقطبی شده است، خاطر نشان کرد: معلوم نیست دنیا به چه سمتی می‌رود و شاید نتوانیم تشخیص بدهیم که دنیا چند قطبی شده است.

ولایتی با بیان اینکه تحولاتی که ظرف چند هفته اخیر اتفاق افتاد کاملاً تا چند ماه پیش غیرقابل پیش‌بینی بود، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در ترکیه چنین اتفاقاتی افتاده است و تحولات ترکیه در اروپا و غرب آسیا تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی در حال تغییر است و نمی‌دانیم که موازنه‌های سیاسی آینده چگونه خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: با تجربه‌ترین سیاستمداران در وضعیت فعلی نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که تحولات سیاسی در چند هفته آینده به کدام سمت می‌رود.

ولایتی تاکید کرد: هر تصمیم سیاسی احتیاج به احتیاط بیشتری دارد و این نوع تبادل‌نظرها بسیار ضروری است. این گفت‌وگوها بین موسسات مطالعاتی کشورها باید صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: یک سال پیش کسی نمی‌توانست فکرش را بکند آنچه در سوریه پیش‌ آمده همان چیزی است که در وضعیت فعلی مشاهده می‌شود و برای هیچ‌کس تحولات اخیر قابل پیش‌بینی نبود.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در پایان گفت: وضعیت کریمه و اوکراین در ۲ یا ۳ سال گذشته به این نحو قابل پیش‌بینی نبود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید