» اجتماعی » «نبرد گالیله» همزمان با شصتمین سالمرگ برشت روی صحنه رفت
اجتماعی

«نبرد گالیله» همزمان با شصتمین سالمرگ برشت روی صحنه رفت

۲۷ مرداد ۹۵ 0۰11

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شامگاه دوشنبه نمایش «نبرد گالیله» نوشته برتولت برشت که همزمان با شصتمین سالگرد درگذشت این نویسنده بزرگ اجراهایش را در سالن اصلی این مجموعه آغاز کرده، توسط مسعود طیبی کارگردانی شده است.

در مراسم افتتاحیه نمایش که با حضور جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر شهر کاشان برگزار شد، امیرحسین حریری، رئیس مرکز تئاتر مولوی ضمن تقدیر از این حرکت خودجوش گفت: مرکز تئاتر مولوی حضور هنرمندان شهرستانها را ارج می‌نهد و آمادگی دارد تا تسهیلاتی را جهت حضور جمعی ایشان برای بازدید از نمایشهای این مرکز فراهم آورد.

حریری با اشاره به پیچیدگی‌های نمایشنامه گالیله عنوان کرد: گالیله در ساختمان نمایشنامه غیربرشتی‌ترین متن برشت است، هر چند در محتوا و اندیشه برشتی‌ترین متن اوست و در عین حال که هنرمندان بزرگی سودای اجرای آن را در ذهن داشته‌اند؛ اما کمتر سختی این راه را تا پایان طی کرده‌اند، حال آنکه مسعود طیبی و گروه بسیار جوانش بعد از ماهها تمرین و ممارست این متن بزرگ را به اجرا رساندند.

حریری ضمن تائید کیفیت اجرای «نبرد گالیله» مسعود طیبی، ابراز امیدواری کرد تا جریان تئاتر دانشگاهی سخت‌کوشانه آثار بزرگ ادبی ایران و جهان را به صحنه ببرند.

در این مراسم که دکتر قطب الدین صادقی، کارگردان، بازیگر و مدرس دانشگاه نیز به عنوان میهمان ویژه حضور یافته بود، خطاب به حاضار در مراسم گفت: احساس می‌کنم راهی که تا به امروز رفته‌ام و به دانشجویانم نشان داده‌ام بیهوده نبوده است.

وی با برشمردن ویژگی‌های جهان‌بینی برشت در آثارش افزود: رفتن به سمت برشت و تلاش برای درست فهمیدن و درست انتقال دادن آن، دل شیر می‌خواهد که البته این به تنهایی کافی نیست و باید تمام توان فیزیکی، فکری و فرهنگی گروه اجرایی در یک راستا متحد شوند.

این استاد دانشگاه؛ ضمن تبریک به مسعود طیبی و گروهش، اظهار امیدواری کرد تا تئاتر بی‌خاصیت و بی‌رنگی که جریان گیشه و تئاتر حرفه‌ای بدان مبتلا شده است از تئاتر دانشگاهی درس بگیرد.

صادقی با ابراز خرسندی از جریانی که مرکز تئاتر مولوی پیش می‌برد، خاطر نشان کرد: در تمام دنیا و همه فرهنگها تئاتر دانشگاهی و تئاتر پیشرو علی‌رغم تمام کمبودها و مشکلات پیش رو مسیرش را به درستی طی می‌کند و در ایران نیز با وجود تئاتر مولوی این مهم در حال تحقق است. 

در پایان این مراسم، شال نمادین مرکز تئاتر مولوی با حضور عباس پوران از کارگردانان و پیشکسوتان تئاتر کاشان به مسعود طیبی اهداء شد.

«نیرد گالیله» هرشب ساعت ۲۰:۳۰ با مدت زمان ۱۰۰ دقیقه در مرکز تئاتر مولوی به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید