» اجتماعی » تئاتر دفاع مقدس و انقلاب تکراری و فاقد نوآوری است
اجتماعی

تئاتر دفاع مقدس و انقلاب تکراری و فاقد نوآوری است

۳۰ مرداد ۹۵ 0۰7

[ad_1]

رئیس انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در حاشیه نمایش«جهشه» در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: به نظر من هنوز در حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به ویژه در زیرساختها خلا وجود دارد و مفهوم دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به خوبی تبیین نشده است.

علیرضا عاقل‌زاده افزود: به نظر می‌رسد ما در حوزه دفاع مقدس و انقلاب با یک درجازدن مواجهیم. تاریخ گذشته  مکرر تکرار می‌شود و حرفهای جدیدی از دل آن کنکاش نمی‌کنیم؛ حرف جدیدی از گذشته بیرون نکشیده‌ایم و این وظیفه هنرمند است که از تکرار فاصله بگیرد و با طرح کارهای جدید این حوزه را به رشد برساند و آن را متبلور کند. به این دلیل ارتباط خوبی با مخاطب برقرار نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنرمند دیدبان جامعه است، تصریح کرد: تلاش داریم برنامه مدونی را در این حوزه به مرحله اجرا درآوریم تا بتوانیم یک تئاتر هدفمند با یک چشم‌انداز روشن داشته باشیم.

رئیس انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: برای داشتن یک تئاتر موفق هنرمند باید در وهله اول جامعه را رصد کند و به این سوال پاسخ دهد که آیا باید همچنان در ۳۰ سال گذشته بمانیم یا مخاطب ما به دنبال یک کار جدید است. آیا اینکه فقط در مورد خاکریز و عملیات و … صحبت کنیم می‌توانیم زوایای مختلف دفاع مقدس را شرح دهیم. به عقیده من این نوع برخورد با دفاع مقدس نشان می‌دهد که یا هنرمند نخواسته خیلی باز فکر کند و یا نگذاشته‌اند این اتفاق برایش بیفتد.

وی اضافه کرد: هنرمند برای ارائه یک کار موفق در حوزه دفاع مقدس باید آن دوران را بازخوانی کند و با تحقیق و پژوهش کار خود را ارائه دهد.

عاقل‌زاده با تاکید بر اینکه هنرمند پویا و نوآور است، خاطرنشان کرد: این وظیفه هنرمند است که از تکرار فاصله بگیرد و با طرح کارهای جدید این حوزه را به رشد برساند و آن را متبلور کند.

علیرضا عاقل‌زاده، هفته گذشته جایگزین حفیظ الله رفیعی در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید