» سیاسی » دلخوش: دولت بالای ۹۰ هزار میلیارد بدهی دارد/ کاتب: برای حل مشکلات مردم راهی جز اصلاح بودجه نداریم
سیاسی

دلخوش: دولت بالای ۹۰ هزار میلیارد بدهی دارد/ کاتب: برای حل مشکلات مردم راهی جز اصلاح بودجه نداریم

۲ شهریور ۹۵ 0۰37

[ad_1]

به گزارش خبرنگارپارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، ۲ شهریور) در نشست علنی پارلمان در موافقت با کلیات لایحه یک فوریتی اصلاح بودجه سال ۹۵ کل کشور، اظهار کرد: در این لایحه اشکالات دولت رفع و بدهی‌‌هایش مشخص شده است.

وی با بیان اینکه پایه پولی در بودجه باید مشخص شود، گفت: موضوع اصلی کشور رکود است. در حال حاضر دولت بالای ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

نماینده مردم صومعه‌سرا، تصریح کرد: دولت باید به بحث بودجه نظامی توجه ویژه‌ای داشته باشد، بیمه سلامت ما در حال حاضر دچار مشکل است، به طوریکه هشت هزار میلیارد بدهی در بخش سلامت بر زمین مانده و مشخص نیست که چه کسی می‌خواهد آن را پرداخت کند.

دلخوش تأکید کرد: بودجه نظامی و سلامت از مسائل مهم کشور است و در شرایط سختی که دشمن در حال ضربه زدن به نظام است، باید به بودجه نظامی اهمیت زیادی داده شود.

همچنین غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس نیز در موافقت با کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۵، گفت: در بخش عمرانی بدهی‌های فراوانی داریم، با تصویب این لایحه به دولت اجازه بدهید تا پایان سال بدهیهای بخش‌های خصوصی را پرداخت کند.

وی افزود: امروز بدهیهای انباشته‌ای در بیمارستانهاست، اکثر پزشکان نتوانسته‌اند پولشان را دریافت کنند و بیمارستانها نیز فلج شده‌اند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس، اضافه کرد: با تصویب این لایحه مشکلی از مشکلات مردم را حل کنیم، بدانید راهی جز تصویب این لایحه برای پرداخت بدهیهای دولت پیش رو نداریم.

کاتب اظهار کرد: در این شرایط سخت باید فکر کنیم که چطور می‌شود کشور را از رکود خارج کرد؛ دونرخی شدن بنزین باعث ایجاد فساد و برهم زدن آرامش و آسایش مردم می‌شود، دو نرخی شدن بنزین به نفع مرم و کشور نیست.

براساس این گزارش، فرج‌الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس نیز در موافقت با کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۵، اظهار کرد: کسانی که مخالف لایحه هستند، نباید تا پایان سال به سازمان برنامه مراجعه و بدهیهای مردم را مطالبه کنند.

وی افزود: در حال حاضر پیمانکاران ما با مشکل بزرگی مواجه‌اند و بدهیهای آنها توسط دولت پرداخت نشده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس، تصریح کرد: بدهیهای دولت به بانکها باید مورد توجه قرار گیرد و اهمیت زیادی هم به حوزه عمران داده شود، از طرفی در مقابل رکود باید راهکاری ایجاد کرد؛ لذا تصویب این لایحه باعث می‌شود تا حدودی بدهیهای دولت به طلبکاران پرداخت شود.

رجبی از نمایندگان خواست تا با تصویب این لایحه به حل مشکلات مردم در کوتاهترین زمان کمک کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید