» اجتماعی » شاعری که قدرت افشاگری دارد، قدرت اصلاح‌گری هم دارد
اجتماعی

شاعری که قدرت افشاگری دارد، قدرت اصلاح‌گری هم دارد

۲ شهریور ۹۵ 0۰9

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دومین اردوی پنجمین دوره آموزشی شاعران انقلاب اسلامی ویژه بانوان امروز، دوم شهریورماه، درمجتمع فرهنگی سروش زنجان آغاز به کار کرد. در اولین روز از این مراسم فرهنگی، علی محمد مؤدب، مدیرعامل موسسه شهرستان ادب ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران درباره شعر و مأموریت شاعری گفت: شاعر باید برای زمانه خود آیینگی کند.

وی افزود: هرچه شاعر زمان‌شناس‌تر باشد، قدرت خودافشایی پیدا می‌کند. یکی از راه‌های رسیدن به خودافشایی، شناخت خود و آشکارکردن جهانی است که شاعر آن را تأسیس می‌کند. شاعر باید به جایی برسد که زیبایی‌ها، کمال طلبی‌ها وحتی اشتباهات را در معرض قضاوت زمانه بگذارد تا به وسیله افراد جامعه باخودشان روبرو شوند.

شاعرمسئول حفظ حرمت زیبایی است

شاعر کتاب «دست‌خون» درباره کارکرد ادبیات نیز گفت: شاعراگر خودافشایی نکند خائن است؛ چراکه کسی که جرأت افشا دارد، جرأت اصلاح دارد و می‌تواند مصلح جامعۀ خود باشد. باید توجه کرد ما باید برای افشای خودمان به شناخت خودمان برسیم.

وی افزود: دشواری خودسازی، مقدمه خودافشایی شاعر است که باخلق جهان زیبا انسان راتکامل ببخشد. کل واقعه عاشورا برای پاسداشت حرمت زیبایی‌هاست و شاعر مسئول حفط حرمت زیبایی و آزادی است.

مدیرعامل مؤسسه شهرستان ادب در ادامه گفت: شاعران خط اول زیباخواندن و بر سر عهد ازلی ماندن هستند. شاعر چاره‌ای ندارد که خیلی جدی باخودش روبرو شده به خودشناسی وخودسازی برسد. وظیفه شاعرمبارزه با توهم ها و تاریکی‌هاست. شاعرباید اوهام را بشناسد و هم اینکه بتواند خود را از آن رهایی بخشد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید