» سیاسی » شادمانی مردم هدیه بزرگ هفته دولت است/ با حقوق‌های غیرعادلانه برخورد کردیم
سیاسی

شادمانی مردم هدیه بزرگ هفته دولت است/ با حقوق‌های غیرعادلانه برخورد کردیم

۵ شهریور ۹۵ 0۰33

[ad_1]

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران و گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: هفته دولت هفته خدمت دولت به ملت است. هفته ملت است، هفته شکرگذاری از نعمات خداوند در پیشبرد اهداف انقلاب در مسیر عزت است.

وی افزود: توفیقات به وجود آمده مختص دولت نیست، توفیق ملت و همه کارگزاران و دلسوزان نظام است. اینکه مردم وقتی می‌شنوند صادرات غیرنفتی از واردات نفتی بعد از چهار دهه تلاش پیشی می‌گیرد، خوشحال می‌شوند، اما این بدخواهان نظام و انقلاب هستند که از این توفیقات ناراحت و عصبانی می‌شوند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در تشریح دستاوردهای دولت گفت: وقتی مردم می‌شنوند در پایان امسال برداشت‌مان از ذخایر و معادن گازی مشترک از کشورهای همسایه که در طول سالیان گذشته و برخی کشورهای همسایه بیشتر از ما سود می‌بردند، به وضعیت مناسب می‌رسد خوشحال می‌شوند. وقتی مردم می‌شنوند که پس از برداشتن عزتمندانه تحریم‌ها در کمتر از شش ماه میزان صادرات و تولید نفت ما در طول روز به بیش از یک میلیون بشکه افزایش می‌یابد، خوشحال می‌شوند، مردم از شنیدن این خبرها خوشحال می‌شوند، اما بدخواهان ایران عصبانی می‌شوند و آثار این عصبانیت را در تخریب‌های‌شان می‌بینید.

نهاوندیان با بیان اینکه شادمانی مردم هدیه بزرگ هفته دولت است، به برنامه‌های دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: کارنامه حاصل شده در این زمینه کارنامه امیدبخشی است. اقتصاد مقاومتی یعنی پیشرفت کشور همراه با عزت، اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد رو به جلو درون‌زا و عدالت‌جو.

وی برهمین اساس خاطرنشان کرد: در کارنامه عمل، امسال ایران به عنوان تنها کشور سرفراز از اقتصادهای تولیدکننده و صادرکننده نفت معرفی شده است. با وجود کاهش ۴۰ درصدی درآمد نفتی در سال ۹۴ و کاهش ارزش پول ملی به یک سوم، اما ما نه شاهد رشد منفی بودیم و نه التهابی در بازار دیدیم و نه تورمی افزایش یافت.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به موضوع افزایش تولید داخلی گفت: تولید گندم ما در سه سال اخیر مرتباً افزایش یافته و ذخایر ما به بیش از ۷ ماه رسیده و این در حالی است که در گذشته ذخایر ما کمتر از ۲۰ روز بود و اقتصاد ایران در عین ارتباط با اقتصاد جهانی، اما توانسته روی پای خود بایستد و در برابر تکانه‌های جهانی مقاوم باشد.

نهاوندیان ادامه داد: یکی از نگرانی‌ها در اقتصاد ما این بود که شاهد شرایطی بودیم که ما در اقتصاد هم تورم و هم رکود داشتیم و از سال ۹۰ به بعد نیز خیلی از کارخانه‌ها و صنایع در حال تعطیل و یا نیمه تعطیل بودند، اما آمارهای جدیدی نشان می‌دهد که واحدهای تولیدی در حال راه‌اندازی هستند.

وی بهبود وضعیت محیط کسب و کار را از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در ایران توصیف کرد و افزود: خوشبختانه رتبه ایران در طول سه سال در این زمینه از رتبه ۱۵۲ در دنیا به رتبه ۱۱۸ رسیده، البته راه بلندی در پیش داریم و باید به جایگاه بهتری برسیم، اما این وضعیت نشان می‌دهد حرکت در مسیر درستی است و آینده روشنی در پیش روی ماست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در بخشی از سخنانش به دستاوردهای دولت در زمینه صنعت ریلی اشاره کرد و افزود: در طول سه سال دولت تدبیر و امید خطوط‌های ریلی ما دو برابر و سه برابر شده‌اند. ریل‌هایی که ۶۰ سال ترمیم نشده بودند نوسازی شده‌اند و خطوط ریلی ما از جنوب و شمال به خطوط راه‌آهن بین‌المللی وصل شده‌اند.

نهاوندیان قدرت ایران در داشتن حق انتخاب در مذاکرات را نمونه‌ای از عزت ایران در چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: تمامی اجلاس‌هایی که می‌بینید ایران در‌ آن حضور دارد، از جمله اجلاس سه‌جانبه ایران و روسیه و آذربایجان و یا اجلاس سه‌جانبه ایران و ترکمنستان و قزاقستان. طرف‌های مقابل به دنبال وصل به شبکه ریلی ایران هستند، چرا که می‌دانند ایران قلب اقتصاد منطقه است. از طرف‌های‌مان سوال کنید که در این نشست‌ها چگونه با قدرت چانه‌زنی بالا به دنبال دستیابی به اهداف است. ما امروز در شرایطی نیستیم که تنها با یک کشور و با هر قیمت و کیفیتی که آن کشور تعیین می‌کند بخریم و الان ما شروطی را تعیین می‌کنیم و این یعنی پیشرفت همراه با عزت.

وی تصریح کرد: اگر دولت در اقتصاد ثبات ایجاد کرد و تورم را به وضعیت تک رقمی رساند، یعنی کار ریشه‌ای انجام داده و اگر در حوزه مبارزه با فساد و رانت تلاش مجدانه می‌کند، یعنی می‌خواهد ریشه‌یابی کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور به موضوع حقوق‌های نجومی اشاره کرد و افزود: پس از مطرح شدن حقوق‌های غیرعادلانه دولت بلافاصله به این مسئله به صورت جدی پرداخت تا با پرداخت‌های غیرعادلانه برخورد جدی کند و نکته مهم در این مسئله این بود که دولت در آئین‌نامه بودجه ۹۵ ریشه این زیاده‌خواهی‌ها را که حاصل تصمیمات ذینفعان بود ممنوع کرد. دولت به دنبال شفافیت در اطلاعات است و به همین دلیل برخی سازمان‌ها را مجاب کرد که حداقل و حداکثر دریافتی‌ها را اعلام کند و این یعنی برخورد ریشه‌ای.

نهاوندیان با بیان اینکه هر کس به افزایش اعتماد مردم و امید آنان به آینده افزایش دهد، به انقلاب و کشور خدمت کرده است، اظهار داشت: اگر کسی یا نشریه‌ای در گوشه‌ای مرتباً سیاه‌نمایی کند و یا بذر ناامیدی بکارد، کار او تخریب می‌شود.

وی گفت: دولت از نقد منصفانه استقبال می‌کند. نقد منصفانه یعنی اینکه علاوه بر کاستی‌ها توفیق‌ها نیز دیده شود و برای کاستی‌ها نیز راه‌حل داده شود، اما اگر کار تنها سیاه‌نمایی شود این چیزی غیر از نقد منصفانه است.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: این کشور یک ملت و یک دولت دارد، یک دولت و ملت منسجم دارد. ما هیچ دو قطبی در کشور نداریم و با اتحاد و انسجام و امید به آینده جلو می‌رویم. شرط فتح و پیروزی هدایت و تقوا ایمان خیرخواهی و مثبت‌اندیشی است و انشاءالله همه ما در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید