صفحه اصلی

۱۲ فروردین ۰۲ 0۰24

امیرحسین عصاریان برای بهارستان آنلاین نوشت : در خبرهای دیروز متاسفانه به نقل از یکی از مقام های مسئول در سازمان راهداری کشور عنوان شده بود که آمار کشته شدگان جاده ای از تعداد بیست نفر به تعداد پنجاه عدد افزایش یافته است که این در جای خود دارای سئولات بیشماری است که باید مسئولان امر واقعا پاسخگوی این حجم بالای تصادفات و مرگ ومیرهای آن در کشور باشند.

به گزارش جامعه خبری تحلیلی بهارستان آنلاین ؛ سردبیر این چامعه خبری در ادامه آورده است : بی احتیاطی ، عدم تجربه کافی ، بی احتیاطی و عجله و شتاب مهمترین عوامل جرحی و فوتی در ایام فروردین ۱۴۰۲ اعلام شده است اما از ایمن نبودن وسایل نقلیه تولید داخل  باید به عنوان مهمترین عامل اساسی در تصادفات منجر به مرگ یاد کنیم.

مقایسه آمارهای عجیب مرگ و میر بر اثر حوادث رانندگی در ایران با کشورهای آلمان و ترکیه نشان می دهد که خودروهای بی کیفیت عامل یک چهارم مرگ و میرهای تصادفات در ایران به شمار می آید.

اما نکته جالب در اینجا است که متاسفانه علارقم حمایت همه حانبه بیشتر دولت ها در کشور از این صنعت اما متاسفانه آنهم به دلیل عدم رقابتی بودن و انحصار کامل بازار خودرو توسط خودروسازان داخلی هیچ نشانی علارقم سابقه دیرینه در تولید خودرو در بالا بردن کیفیت و تجهیز نمودن آن با آخرین دستاوردهای خودروسازان دیده نمی شود.

نکته جالب توجه دیگر افتخار رتبه دهمین کشور تولید کننده خودرو است که به کشور ما رسیده است که انجمن خودروسازان اروپا ایران را به عنوان دهمین خودروساز بزرگ دنیا طی نه ماهه سال ۲۰۲۲ معرفی نموده است که صد البته این خودروهای ساخته شده فاقد و دارای حداقل های استانداردهای ایمنی شناخته شده بین المللی هستند که به ارابه های مرگ تشبیح شده اند.

کیفیت پایین خودروهای داخلی تا به آنجا است که علارقم هشدارهای پلیس در عدم پلاک کردن این خودروها اما خودروسازان ما با توسل به شگردهای گوناگون و تعویض تنها چراغ و سپر خودروها سعی می کنند تا با توسل به

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید