» اخبار جدید » در انتخاب مدیران نباید کاری به گرایش‌های حزبی و جناحی افراد داشته باشیم / کشور جای آزمون و خطا نیست
اخبار جدید - اصفهان - اقتصاد - اقتصادی - جدیدترین اخبار - دولت - مجلس شورای اسلامی

در انتخاب مدیران نباید کاری به گرایش‌های حزبی و جناحی افراد داشته باشیم / کشور جای آزمون و خطا نیست

۲۶ اردیبهشت ۰۲ 1۰38

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت آیت الله رئیسی شعار ساخت یک میلیون مسکن در سال داده است اما در حوزه انتخابیه من حتی یک مسکن هم ساخته نشده است؛ گفت:  شعار‌های انتخاباتی آیت الله رئیسی در زمان انتخابات شعار‌های مردم‌پسند و حتی کارشناسی شده‌ای بود، اما پس از رسیدن او به قدرت مشخص شد که بین شعار و عمل، تفاوت زیادی است و هیچ هم همخوانی باهم ندارند.

به گزارش «بهارستان آنلاین» ؛دکتر اصغر سلیمی نماینده سمیرم با بیان اینکه شاخص‌هایی که رییس جمهور قرار بود در تعیین مدیران رعایت کند، به واقعیت نرسیده است؛ گفت : در کشور‌های پیشرفته، برای تعیین یک مدیر، شاخص‌ها و رتبه‌بندی‌هایی وجود دارد و کاری ندارند که فرد از کدام حزب روی کار آمده باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با  بیان این پرسش که چرا  در دولت سیزدهم کسی که هیچ‌گونه تجربه و تخصصی ندارد، به سمت وزیر یک وزارتخانه یا مدیر یک اداره کل و مجموعه بزرگ منصوب می‌شود؛ خاطرنشان کرد : مدیر کم‌تجربه  نمی‌تواند زیرمجموعه خودش را مدیریت کند لذا افرادی که زیردست این فرد هستند و متخصص هستند اگر احسای کنند مقام بالاسری آن‌ها بی‌تجربه است و بدون ضابطه انتخاب شده، انگیزه کار کردن را از دست می دهند.

دکتر سلیمی با تاکید بر اینکه  بی‌ثباتی و تورمی که امروز در بازار شاهد آن هستیم نتیجه همین انتصابات اشتباه و سو مدیریت ها است؛ تصریح نمود:  ادامه این روند، ظلم به کشور است. اوایل انقلاب از شهید چمران پرسیدند تخصص بهتر است یا تعهد؟ آقای چمران گفت البته تعهد، اما کسی که در کاری تخصص ندارد و کار را به عهده می‌گیرد در حقیقت تعهد هم ندارد. کاش این جمله ارزشمند در دستور کار مدیران منصوب‌گر قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۴ سال از انقلاب گذشته و وقت آزمون و خطا برای کشور نیست؛ گفت :  مردم باید به آینده امید داشته باشند. (دولت) شعار می‌دهد که می‌خواهیم چهار میلیون مسکن بسازیم و اما دو سال از عمر دولت گذشته و معلوم نیست چقدر از این شعار محقق شده است. خوب است دولت شفاف بگوید چند تا مسکن تا امروز ساخته است. یا شعار می‌دهند که سالی یک میلیون اشتغال ایجاد کردیم. پس نماینده‌ای که شهرستانش ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد، باید حداقل شاهد ایجاد ۸۰۰ شغل در شهرستانش باشد، ولی یک شغل هم ایجاد نشده!

نماینده سمیرم  با تاکید بر اینکه چطور این شعار‌ها را بپذیریم وقتی یک مسکن هم در شهرستان من ساخته نشده است؛ گفت : خب من که نماینده مردم هستم چطور این شعار پرزرق و برق دولت را قبول کنم؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت :  عده‌ای از تصمیم‌گیران، جوان‌ها را تشویق می‌کنند که روی به ازدواج بیاورند تا تولید نسل داشته باشیم. ما از جوانی که نمی‌تواند کرایه خانه‌اش را بپردازد، شغلی ندارد و در هزینه‌های رفت و آمد و معیشت خودش مانده است، چه انتظاری داریم؟

دکتر سلیمی با تاکید بر اینکه ما باید به سمت تخصص‌گرایی و روی کار آوردن افراد پاک دست برویم؛ گفت : باید کسانی که دارای سوابق مدیریتی مثبتی هستند در کشور شناسایی شوند؛ حالا اگر این افراد، حزبی هم نباشند هم مهم نیست. برای مردم مهم این است که در سفره‌هایشان چه چیزی وجود دارد؛ برایشان مهم نیست مدیر یا مسئول از کدام حزب باشد. شما اگر مریض باشید بهترین دکتر را انتخاب می‌کنید و نمی‌گویید تفکرات دکتر اصلاح‌طلب است یا اصولگرا یا اصلا چه مرامی دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در انتخاب مدیران نباید کاری به گرایش‌های حزبی و جناحی افراد داشته باشیم؛ خاطرنشان کرد :  اکنون دولت به این نتیجه رسیده که انتخاب برخی مدیران نتیجه کار کارشناسی شده نبوده و به همین دلیل هم عده‌ای برکنار شدند. اگر برکناری‌ها در اختیار مجلس باشد، باید اکثر وزرا استیضاح شوند، اما شرایط کشور، مسائل قانون‌گذاری و روال قانونی، دست مجلس را بسته است. متاسفانه قول‌هایی که رییس جمهور در حوزه انتخاب مدیران کارآمد داده بود، اصلاً عملیاتی نشده است.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید