» سیاسی » عملکرد دولت نشانگر اشکالات اساسی در نوع نگاه و مبانی نظری دولت است
سیاسی

عملکرد دولت نشانگر اشکالات اساسی در نوع نگاه و مبانی نظری دولت است

۱۱ شهریور ۹۵ 0۰14

[ad_1]

سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»گفت: در ارزیابی کارنامه دولت آنچه مهم است پاسخگویی به نیازهای واقعی‌ و توقعات معقول جامعه است که بر اساس نظرسنجی‌های داخلی و خارجی و اظهار نظر صاحب‌نظران جریانات مختلف سیاسی شامل اصلاح‌طلبان،کارگزاران و حامیان دولت بوده و  تاکنون انتظارات در حوزه‌های گوناگون به‌ویژه حوزه اقتصادی برآورده نشده است.

** ادامه وضع عمومی با این روال، رئیس جمهور را با ریزش گسترده آرا در انتخابات مواجه می‌کند

حسینی در ادامه با پیش‌بینی این احتمال که در صورت تداوم وضعیت کنونی، آرای رئیس جمهوری با ریزش گسترده‌ای مواجه می‌شود،گفت: هشدارهایی جدی به رئیس جمهور از سوی طرفداران پروپا قرص دولت داده شده که ادامه وضع موجود، ریزش جدی آرا و نارضایتی گسترد‌ه‌تر مردم را به همراه خواهد داشت.

عضو جبهه یکتا با اشاره به سخنان منتقدین دولت تاکید کرد: اگرچه وعده‌های دولت در گزارش‌های ۱۰۰ روزه و در ماههای ابتدایی و یا سال اول تحقق نیافته لااقل در ماههای پایانی دولت یازدهم تحرکات و اقدمات قابل توجهی داشته باشد و کارها را موکول به آینده و دوره بعدی ریاست جمهوری و ارائه خدمات مشروط به رای مجدد از مردم نکند.

**مشکلات اساسی کشور به دلیل نوع نگاه دولتمردان است

حسینی در ادامه به برزسی عملکرد و مواضع دولت در ٣سال گذشته پرداخت و تصریح کرد:عملکرد دولت نشانگر اشکالات اساسی در نوع نگاه، جهت‌گیری و مبانی نظری دولت و نیز ضعف مفرط در عرصه و توان اجرایی و کارآمدی کابینه بوده که میانگین سنی آنان بالا و عزم و اراده، همت و جدیت لازم برای اقدامات اساسی و تحول‌آفرین را نمی‌توان دید.

این استاد دانشگاه گفت: نه تنها گام‌های بلندی برای پیشرفت و اعتلای کشور برداشته نشده، بلکه به بهانه‌های گوناگون برنامه و پروژه‌ها و فعالیتهای مفید و مؤثر دوره قبل هم کم‌فروغ یا بی‌فروغ شده‌است.

**کارشناسان و مشاورین دولت می‌گویند: لیبرالیسم نسخه‌شفابخش کشور می‌باشد

وزیر ارشاد دولت سابق با اشاره به تفکر و گفتمان حاکم بر دولت یازدهم، اظهار داشت: به اذعان برخی حامیان و مشاوران دولت، لیبرالیسم نسخه شفابخش و نجات‌دهنده اقتصاد، فرهنگ، معضلات اجتماعی و سیاست‌خارجی است. بیشترین اهتمام در ٣سال گذشته نیز این بوده که ریل انقلاب تغییر و ریل‌گذاری همسو با جامعه جهانی در کشور صورت گیرد و این باور حاکم است که اگر این دگرگونی اساسی رخ دهد نیاز چندانی به دکترین، سیاستهای کلان، برنامه ۵ساله نداریم.

حسینی با اشاره به این که اشکالات موردی به دولت گرفتن سنجیده به نظر نمی‌رسد، هشدار داد: غرب و غرب‌باوران برنامه‌های برای توسعه علمی، فناوری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ما مهیا کرده‌اند که مهد کودک، دانشگاه و دیگر مراکز مجری ایده‌ها و توصیه‌های آنان شده‌اند.

وی فزود: اگراقتصاد مقاومتی جدی گرفته نمی‌شود، اگر شاهد کاهش شتاب رشد علمی در کشور هستیم؛ اگر پروژه‌های راهبردی در صنعت هوافضا‌، ماهواره، هواپیماسازی، تولید بنزین و امثال آن تعدیل و یا تعطیل می‌شود؛ اگر کمک به آحاد مردم بویژه طبقات متوسط و ضعیف جامعه با ناخرسندی بلکه عذاب و مصیبت دولتمردان همراه می‌شود؛ اگر حقوقهاى نجومی و وامهای کلان به مدیران نورچشمی داده می‌شود؛ اگر در سیاست خارجی حکمت، عزت و مصلحت به فراموشی سپرده شده و تنها مصلحت‌اندیشی‌های ناصواب مد نظر قرار می‌گیرد، همه به خاطر وجود این نوع تفکر در بدنه دولت می‌باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در برابر نقض عهد مکرر آمریکا و عدم پایبندی به تعهدات سکوت و یا حداکثر با ادبیات بسیار ملایم و کفایت می‌شود، گفت: دولت مردان مدعی هستند که تحت فشار هستیم و چاره‌ای جز اینگونه اظهارات برای مصرف داخلی خود نداریم و شما این اظهارات را جدی نگرفته و مکدر نشوید همه به خاطر یک نوع نگاه و دیدگاه فکری خاص به اصطلاح مکتب نیاوران است.

حسینی با بیان اینکه “ما می‌توانیم” یکی از دست‌آوردهای انقلاب بود، اظهاد داشت: روحیه خودباوری و اعتماد به نفس از آغاز دولت یازدهم نه تنها تقویت نشده بلکه با گفتار و رفتار شگفت انگیز به تدریج به حاشیه رفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اگر ۸ سال دفاع مقدس را در برابر همه قدرتهای جهانی با سربلندی پشت سر گذاشتیم و در علم و فناوری از جمله هسته‌ای و صنایع نظامی چشم جهانیان را خیره کردیم همه برخواسته از روحیه خودباوری بود.

وی با اشاره به این که در برخی از اظهارات مبنی بر این که نمی‌توان مقابل قدرت‌های بزرگ ایستادگی کرد ، نابودی کل سیستم دفاعی کشور در برابر یک بمب آمریکا،‌ وارادات مدیر خارجی،‌ این نگاه را مصداق عبور از روحیه خودباوری دانست و افزود: وزیر نفت پیش قراردادهایی را تایید کرده که معنای آن بازگشت به عقب و متوقف ساختن راه پیشرفت تخصصی کارشناسان داخلی در آینده است. کاملا واضح است که پیامد چنین دیدگاهی تحقیر توان داخلی و وابسته کردن هر چه بیشتر کشور و نتایج زیان‌بار آن خواهد بود.

حسینی با اشاره به اینکه نظامی که برمبنای سند چشم‌انداز می‌خواهد الگو و الهام‌بخش باشد چگونه می‌تواند با چنین طرز تفکری به چنین جایگاه رفیعی دست یابد؟ افزود: ادامه این روند و فرجام چنین مدیریتی نه تنها نظامی الگو، مستقل و کارآمد را به جهانیان معرفی نمی‌کند بلکه روز به روز دامنه نارضایتی‌ها را در داخل کشور گسترش خواهد داد.

وی افزود: البته خوشبختانه رهبر فرزانه انقلاب همواره با انذارها و روشنگری‌های به موقع مسیر اصلی انقلاب را یادآوری می‌نماید که مردم کج‌روی‌ها و موضع‌گیری‌های نادرست برخی مسئولان رابه حساب حرکت کلی نظام اسلامی نگذارند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید