» سیاسی » جنبش دانشجویی به مرحل تعقل و تفکر رسیده است/امریکا فرعون زمان است
سیاسی

جنبش دانشجویی به مرحل تعقل و تفکر رسیده است/امریکا فرعون زمان است

۱۳ شهریور ۹۵ 0۰5

[ad_1]

به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، آیت‌الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با مسئولین بسیچ دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با تأکید بر رشد جنبش دانشجویی، اظهار کرد: عامل حرکت در فعالیتهای دانشجویی در طول سالهای فعالیت جنبشهای دانشجویی، عوامل احساسی و عاطفی بوده است که گاهی اوج گرفته و گاهی فرو می‌نشیند، اما امروز به نظر می‌رسد جنبش دانشجویی به رشدی رسیده و تابع محض احساسات نیست و به مرحله تعقل و تفکر رسیده است. 

وی افزود: امروز بشترین عامل در برانگیختگی دانشجویان و پژوهشگران ما عامل عقلانی است. جوانان پیش از آنکه تحت تأثیر عوامل احساسی قرار بگیرند، به دنبال کشف حقیقت و اطلاع از دلایل امور و وظایف خود هستند که این نشانگر تکامل دانشجویان و رشد چشم‌گیر جنبش دانشجویی است که بسیار امیدآفرین است.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به تحولات اجتماعی و عوامل آن از نظر جامعه‌شناختی، تصریح کرد: تحولات اجتماعی اختصاص به نژاد و اقلیم و دین و مذهب خاصی نداشته و ندارد.تاریخ نشان می‌دهد از زمان تشکیل جوامع همیشه این تحولات بوده است.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل این تحولات، روحیه برتری‌طلبی انسانهاست که قرآن کریم نیز با نمونه‌هایی همچون فرعون به آن اشاره می‌کند؛ بعضا این برتری‌طلبی نمود فردی دارد و گاهی نمود اجتماعی می‌یابد، یعنی یک جامعه، برتری‌طلب و استکباری می‌شود و به دنبال استعمار دیگر جوامع می‌پردازد.

وی افزود: برای نمونه، انگلستان از زمان رونق صنعت کشتیرانی خود تمامی کشورهای جهان از آفریقا تا آسیا وقاره آمریکا را مورد تعرض قرار دادند و به استعمار کشیدند. سنگاپور، هندوستان و چین و نیز بسیاری از دیگر کشورها که همچنان بخشی از پرچم آنها پرچم انگلستان همچون استرالیا و کاناداست.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: ادعایی که آن روز فرعون نسبت به جامعه خود داشت که خود را خدا می خواند امروز امریکا و قدرتمندان امریکا این ادعا را دارند و خود را کدخدای جهان می‌دانند، امریکا، فرعون زمان است.

آیت‌الله مصباح‌یزدی اظهار کرد: قرآن با بررسی این سختیها و شرایط جوامع، دلیل خلقت انسان را این که انسانها را بیازماید که کدام یک عمل صالح انجام می‌دهند، انسان موجودی است که خلق شد تا به اختیار خود به عبادت پرداخته و به مقام خلیفه‌الله برسد.

وی افزود: زندگی انسان هرچه هم طولانی باشد به نسبت عمر نامتناهی که در پیش دارد، بسیار اندک است، لذا مدتی که انسان در این دنیا زندگی می‌کند، بی شباهت به ساعت امتحانی نیست که نتیجه تا ده‌ها سال در زندگی اثر می‌گذارد.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: ما وظیفه داریم در این چند روزه دنیا سعی کنیم به بهترین نحو خود امتحان داده و اگر توانستیم به دیگران کمک کنیم که آنها هم در امتحان خود موفق باشند و یا اگر کسانی قصد صدمه زدن به دیگران و خراب کردن امتحان آنها  را داشتند، از صدمات آنها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید