» سیاسی » آمریکا اجازه ورود هواپیما به ایران را نمی‌دهد/ اعلام خرید هواپیما جنبه سیاسی داشت
سیاسی

آمریکا اجازه ورود هواپیما به ایران را نمی‌دهد/ اعلام خرید هواپیما جنبه سیاسی داشت

۱۳ شهریور ۹۵ 0۰1

[ad_1]

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با اشاره به سؤال خود از وزیر راه و شهرسازی درباره علت خرید هواپیما از دو شرکت بوئینگ و ایرباس، اظهار کرد: سؤال بنده از آقای آخوندی در نشست اعضای کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد که جواب قانع کننده‌ای از سوی وزیر داده نشد.

وی افزود: هدف آخوندی از اعلام خرید هواپیما فقط نوعی بهره‌برداری سیاسی بود که قبل از انتخابات مجلس دهم نیز این موضوع را مطرح کرد تا نظر افکار عمومی را جلب کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: آنها حتی تاریخ مشخصی را اعلام کردند و گفتند تا قبل سال چند فروند هواپیمای جدید وارد ایران می‌شود که حتی رئیس‌جمهور در جلسات مختلفی این موضوع را عنوان کرد.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه می‌گویند دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا «اوفک» هنوز پاسخی به ما نداده است، گفت: این دفتر برای صد موتور هواپیما باید تک به تک گردش‌کار دهد تا وزارت خزانه‌داری آمریکا اجازه بدهد یا ندهد آن موتور تعمیر شود.

وی در ادامه افزود: آیا «اوفک» به این راحتی اجازه می‌دهد تا ایران صد فروند بوئینگ و ایرباس به کشور وارد کند؟ اینها فهم مردم را زیر سؤال بردند و اعلام خبر خرید هواپیما در واقع کار سیاسی بود. البته این را هم باید گفت که آخوندی برادرش را در این قراردادها به‌کار گرفته است.

به گزارش تسنیم این نماینده مجلس پیشتر درباره چرایی خرید هواپیما از دو شرکت بوئینگ و ایرباس از وزیر راه و شهرسازی سؤال داشت که با پاسخگویی وزیر قانع نشد و مقرر شد سؤال این نماینده به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

انتهای پیام/*

 

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید