» سیاسی » بی‌توجهی به حوزه "ورزش و جوانان" در لایحه برنامه ششم/اهتمام جدی مجلس برای کمک به ورزش
سیاسی

بی‌توجهی به حوزه "ورزش و جوانان" در لایحه برنامه ششم/اهتمام جدی مجلس برای کمک به ورزش

۱۴ شهریور ۹۵ 0۰6

[ad_1]

به گزارش گروه پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای  اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۱۴ شهریورماه) با قهرمانان و مدال‌آوران بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو دیدار و از آنان تجلیل کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه دوران پرتکاپویی برای آمادگی ورزشکاران المپیکی طی شد و تلاش ورزشکاران، مربیان و فدراسیونها مشهود بود، گفت: از دور نظاره‌گر تلاش کاروان اعزامی به المپیک بودم و از تلاش انجام شده لذت بردم و البته شخصاً برای موفقیت شما دعا کردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزش قهرمانی برای همه کشورها مهم محسوب می‌شود، اظهار کرد: اهتزاز پرچم یک کشور در میدان بین‌المللی یک افتخار بزرگ است و موجب تقویت روحیه ملی می‌شود.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه ایران کشوری ریشه‌دار بوده و سنت قهرمانی در بین ایرانیان ریشه‌دار است، افزود: علت وجود انتظارات زیاد در بین مردم برای بدست آوردن مدال از سوی ورزشکاران و قهرمانان همین ریشه‌دار بودن جایگاه قهرمانی در بین ایرانیان است.

وی با اشاره به اینکه ره‌آورد سفر کاروان المپیکی ایران خوب بود و تلاشهای به هنگام و سنجیده‌ای در این راستا انجام شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی و البته رقابت تنگاتنگ ورزشکاران کشورهای مختلف در مسابقات المپیک، نتیجه به دست آمده خوب بود لذا نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدردان زحمات‌تان هستند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی اهتمام جدی برای کمک به عرصه ورزش خصوصاً در دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی دارد، گفت: در صورتی که پیشنهادی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای کمک به ورزش قهرمانی و همگانی شود، حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت زیرا باید در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

 لاریجانی با تأکید بر اینکه هم اکنون برنامه ششم توسعه در حال تدوین بوده و زمان مناسبی برای توجه به امر ورزش است، عنوان کرد: در لایحه برنامه ششم توسعه یک ماده قوی که به ورزش اختصاص داشته و نافذ باشد، مشاهده نمی شود و آینده ورزش در ۵ سال آینده به خوبی مشخص نیست.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: می‌توان با مشورت کمیسیون تلفیق، فدراسیونهای ورزشی جهت گیری مناسب برای عرصه ورزش همگانی و قهرمانی را در لایحه برنامه ششم توسعه مدون کرد تا بسته‌ای از کار و اقدامات مورد نیاز مشخص شود.

وی با بیان اینکه در حوزه جوانان نیز حرف روشنی در لایحه برنامه ششم توسعه دیده نمی‌شود، اظهار کرد: شاید در اسناد پشتیبان نکاتی در خصوص مواد مذکور ذکر شده، اما باید در لایحه ارائه شود تا مورد تصویب قرار گرفته و بهتر مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با بیان اینکه باید از ورزشکارانی که در عرصه المپیک ریو توفیق دستیابی به مدال را نیافتند، هم تشکر کرد، گفت: مهم ورود به عرصه بین‌المللی المپیک و مبارزه قهرمانانه است.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: آینده درخشانی برای ورزشکاران ایرانی آرزومندم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید