» اجتماعی » علی برجی: پیش از اجرا شروع به وعده دادن می‌کنند؛ وقت اجرا اتفاقهایی که انتظارش را داریم نمی‌افتد
اجتماعی

علی برجی: پیش از اجرا شروع به وعده دادن می‌کنند؛ وقت اجرا اتفاقهایی که انتظارش را داریم نمی‌افتد

۱۴ شهریور ۹۵ 0۰27

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، این نشست با حضور علی اکبر عبدالعلی‌زاده منتقد تئاتر، علی برجی کارگردان نمایش جهشه و سیروس همتی مشاور این نمایش و با  حضور هنرمندان، علاقه‌مندان تئاتر و اصحاب رسانه برگزار شد.

 

علی اکبر عبدالعلی‌زاده، عضو کانون منتقدین خانه تئاتر ایران با اشاره به مشغله‌ بسیاری از بازیگران که منجر به عدم حضورشان روی صحنه شده است، از جدیت بازیگران «جهشه» تقدیر کرد. وی درباره علل مهم بودن موضوعات این نوع نمایشها در کشور ابراز کرد از لحاظ موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و جهان، چنین موضوعاتی باید موضوع غالب نمایشهای ما باشند؛ چون ما از گذشته دور تاریخ تا آینده دور تاریخ دچار هجمه دشمن هستیم. همچنان که هیچ دوره‌ای بدور از طمع و حمله همسایگان به کشور ما نگذشته است.

وی درباره متن آن خوب با بازیگران خوب ارزیابی کرد که اندک نقاط ضعف و نقصان آن به خاطر کم‌توجهی مسئولین دانست و  ابراز امیدواری کرئ در این جریان جدید انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس همتی برای توسعه این گونه موضوعات رخ دهد.

عبدالعلی‌زاده درباره تماشاخانه سرو در جذب مخاطبین تئاتر گفت:« یکی از معضلات در اینجا این است که مخاطبین تئاتر هنوز متوجه نشده‌اند که تماشاخانه سرو با فرهنگسرای سرو متفاوت است و این تماشاخانه بیخ گوش تئاتر شهر  و در میدان فردوسی قرار دارد. اگر این اطلاع‌رسانی بهتر صورت بگیرد، مسلماً مخاطبین این تماشاخانه پر و پیمان‌تر خواهند بود و باید بلیتهای این تماشاخانه از پیش فروخته یا پیش‌فروش شود. اینها همه چیزهایی است که باید به طور ارگانیک برای این تئاتر اتفاق بیافتد؛ اما نمی‌دانم چرا این اتفاق رخ نمی‌دهد و هر چه جلوتر می‌رویم رنگ آن هم بی‌رنگ‌تر می‌شود.»

عبدالعلی زاده به حمایت از نمایش با رویکرد ملی در قیاس با دیگر کشورها پرداخت و خاطرنشان کرد:« اگر چنین نمایشی را بخواهی در سیستم فرهنگی کشوری مثل آمریکا اجرا کنی، پنتاگون پشت این کار می‌ایستد و برایشان امکانات فراهم می‌کند؛ ولی می‌بینیم که در نمایش جهشه با این بضاعت مالی محدود اتفاقات خوبی رخ داده است. موسیقی تمیز و شسته رفته نقش خود را ایفا می‌کند. بازیگران نمایش شاید یکی از اتفاقات این سالهای تئاتر کشور را رقم می‌زنند. برخی از بازیگران واقعاً از آن موقعیت نقششان به خوبی بهره بردند.»

علی برجی، کارگردان نمایش «جهشه» درباره حمایت از نمایشهای تئاتر دفاع مقدس گفت:« متاسفانه ما دچار نوعی شعارزدگی هستیم. پیش از اجرا شروع به وعده دادن می‌کنند؛ اما به وقت اجرا آن اتفاقهایی که انتظارش را داریم نمی‌افتد. ما ارگان های زیادی در کشور داریم که می توانند پشتیبان نمایش های ارزشی و دفاع مقدس باشند. آن ارگان ها را من خبر ندارم که آیا مشغول کارهای دیگری هستند  یا اینکه نمی دانند و به این وظایف فرهنگی خود نمی رسند یا اگر هم می رسند آن توان را ندارند.»

وی درباره انتقاد عبدالعلی‌زاده تاکید کرد به دلیل کمبود منابع مالی به این سمت رفته است و تصور آن داشته عمده مشکل حمایتی است.

وی افزود: «واقعیت امر این است که ما مظلومانه کار می‌کنیم. ما همگی همراه با بچه‌های انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تلاش می‌کنیم که معضلات حوزه تئاترمقاومت را برطرف کنیم. یک نکته جالب برای من مربوط به مدیر تئاتری سرشناسی  است که می‌آید اینجا در سالن سرو و کار ما را می‌بیند و بعد از اجرا می‌گوید به به عجب اجرایی، چه اتفاق خوبی، چقدر لذت بردم؛ ولی پس از آن دیگر اتفاقی نمی‌افتد و به همین بسنده می‌شود. همچنین دکتر اسدی کار ما را دیدند و آینده خوبی را برای گروه نمایش جهشه پیش‌بینی کردند؛ اما در عمل هیچ حمایتی از کار ما نکردند.»

نمایش «جهشه » هر شب ساعت ۹ در تماشاخانه سرو روی صحنه می‌رود. این نمایش دوشنبه ۱۶ شهریور ماه به اجرای خود خاتمه می‌دهد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید