» سیاسی » تجمع گروهی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به لغو قانون سنوات تحصیلی+تصاویر
سیاسی

تجمع گروهی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به لغو قانون سنوات تحصیلی+تصاویر

۱۴ شهریور ۹۵ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرنگار دانشگاه‌ باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، بیش از ۹۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به لغو قانون سنوات از ساعتی قبل مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین دانشگاه هستند.

این دانشجویان در بیانیه‌ای اعلام کردند: تاکیدات همیشگی رهبران جمهوری اسلامی بر اهمیت و نقش دانشگاه و دانشگاهیان موجب شده تا تحصیل در دانشگاه یکی از اهداف مهم جوانان باشد از این رو با توجه به جایگاه و اهمیت ویژه و انکارناپذیر دانشگاه در رشد شکوفایی و اعتلای نظام جمهوری اسلامی، پیشرفت و بالندگی کشور و تامین رفاه آسایش مردم ضروری است و این نهاد به صورت همه جانبه در موقعیت و توانمندی مناسب با این جایگاه قرار بگیرد.

در این بیانیه آمده است: پیرو اجرای بی سابقه و شتاب‌زده قوانین سنواتی در دانشگاه تبریت مدرس و فشاری از جریمه‌های مالی ما دانشجویان تحصیلات تکمیلی گردهم آمده‌ایم و تا اعتراض خود را به این مسئله بیان کنیم و از حضور رئیس و معاون دانشگاه تربیت مدرس درخواست داریم در راستای پیشرفتهای علمی دانشجویان گام بردارند.

این دانشجویان اعلام کردند ما خواهان تضییع حقوق مردم و بیت المال نیستیم، ما وابسته به هیچ جناح سیاسی و یا حزب خاصی نیستیم و از مسئولان محترم دانشگاه درخواست کاری غیر قانونی و خارج از چهارچوب نداریم و فقط خواهان حقوق از دست رفته خود هستیم.

تجمع کنندگان مطرح کردند که ما تقاضا داریم برای رفع مشکلات مالی دانشجویان در راستای پیشبرد اهداف عالی آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و رفاه حال دانشجویان و فراهم کردن ‌فضایی کاملا آموزشی فرهنگی و پژوهشی دانشجویان ترم پنجم کارشناسی ارشد و ترم نهم دکترا مشمول قوانین سنواتی ندانند و جریمه‌های سنواتی را از ترم ششم کارشناسی ارشد و ترم دهم دکترا اعمال کنند. زیرا تنها دانشجویان در به تعویق افتادن دفاع از رساله پژوهشی مقصر نیستند بلکه عواملی به ویژه کمبود منابع کتابخانه‌ای آزمایشگاهی و فراهم نبودن امکانات لازم برای دفاع لازم از رساله و پایان نامه نیز در این امر دخیل اند.

این دانشجویان تاکید کردند: ما بدون گرایش به هیچ جناح سیاسی گردهم آمدیم تا مشکل قوانین سنواتی رفع شود. و تا به خواسته خویش نرسیم در چهارچوب تجمعات دانشجویی به اعتراض خود ادامه میدهیم و اتحاد خود را حفظ می‌کنیم.

 

گفتنی است  قانون سنوات دانشجویی توسط مسئولان دانشگاه تربیت مدرس لغو شده که  دانشجویان کارشناسی ارشد که از ترم ۵  و دانشجویان دکترا از ترم ۹  شامل این قانون می شوند و مجبورند هزینه اضافه بر هزینه‌ای که در طول ترم پرداخت می کنند به دانشگاه بپردازند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید