» صفحه اصلی » بازار فالوورفروشان کساد شد؛ اندوه و حسرت برای برخی از چهره‌های معروف
صفحه اصلی

بازار فالوورفروشان کساد شد؛ اندوه و حسرت برای برخی از چهره‌های معروف

۱۷ شهریور ۹۵ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سینا سرلک خواننده موسیقی ایرانی است. او روز گذشته با انتشار کلیپی از خود اعلام کرد که به هیچ وجه قصد خرید «فالوور» برای صفحه اینستاگرامش ندارد. سرلک خطاب به کسانی که در پیام‌های خصوصی به او پیشنهاد خرید «فالوور» برای صفحه‌ی اینستاگرامش داده بودند، گفت: «روی صحبتم با کسانی است که پیام‌های بسیاری برایم فرستاده‌اند و پیشنهاد بالا بردنِ تعداد فالوورهای اینستاگرامم را داده‌اند. من هیچ علاقه‌ای ندارم که تعداد فالوورهای اینستاگرامم به صورت تقلبی زیاد شود، به هیچ وجه هم موافق نیستم که آدم در مسیر زندگی و کارش تقلب را وارد کند. در نهایت کسانی که این کار را انجام می‌دهند روزی به این نتیجه می‌رسند که کارشان صددرصد اشتباه است و هیچ چیز ارزشمندتر از حقیقت نیست».

امروز که شما این مطلب را می‌خوانید کسانی که فالوورهای غیرواقعی خریده‌اند و برای این کار هم پول زیادی هزینه‌کرده‌اند؛ کاملا به حرف سینا سرلک رسیده‌اند؛ یعنی به این باور که کارشان صددرصد اشتباه بوده و هیچ چیز ارزشمندتر از حقیقت نیست.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کسانی هستند که کارشان فروش «فالوور» در اینستاگرام است. این عزیزانِ خلاق که البته در همه‌جای دنیا هم نمونه‌هایشان هست، می‌توانند در کمتر از یک یا دو روز هر تعداد که بخواهید به فالوورهای شما بیافزایند.

البته بازار هدف آنان بیشتر چهره‌های معروف را شامل می‌شود و قیمتشان بسیار بالاست و گاهی چهره‌های معروف را حسابی سرکیسه می‌کنند. برخی از این «فاوورفورشان» در دنیای مجازی تبلیغات گسترده‌ای دارند و خیلی شیک و مجلسی کارشان را تبلیغ می‌کنند و حتی برای جلب مشتری حاضرند ۱۰۰ فالوور رایگان به شما هدیه کنند!

کار اصلی «فالوورفوشان» تولیدِ فالوور است؛ یعنی وقت و زمان زیادی صرف می‌کنند(شاید هم با سیستم‌هایی در زمانی اندک این کار را انجام می‌دهند) تا صفحه‌های غیرواقعی بسازند و این صفحه‌ها فالوورهای صفحه‌ی فلان شخصیتی شوند که پول خوبی هم برای این کار می‌پردازد. در حقیقت تعدادی که به فالوورهای آن شخص اضافه می‌شود تنها جنبه زینتی دارند و بیشتر به درد پُز دادن و البته کم نیاوردن در مقابل دیگران می‌خورند.

صفحه‌هایی که این «فالوورفروشان» می‌فروشند، هیچ لایک و کامنتی در پی نخواهند داشت، چرا که اصلا این صفحه‌ها کاربر واقعی ندارند.

اما از این «فالوورفروشان» زرنگتر، مسئولان اینستاگرام‌اند. هر صفحه‌ای که کاربران در اینستاگرام می‌سازند، برای این بِرند هزینه‌هایی دربر دارد؛ پس این صفحه‌های غیرفعال و غیرواقعی که تنها فضاهای اینستاگرام را اشغال کرده‌اند و کاملا غیرفعالند، ضررهایی برای اینستاگرام در پی دارد.

پیش‌تر از این هم مسئولان اینستاگرام اعلام کرده بودند که خریدن صفحه‌های غیرواقعی خلاف است.

در روزهای گذشته اینستاگرام تصمیم گرفته صفحه‌هایی که در سه ماه گذشته فعالیتی نداشته‌اند را «دی‌اکتیو‌»(غیرفعال) کند. همین تصمصم اینستاگرام بازار «فالوورفروشان» را کساد کرده است.

در طرحی که اینستاگرام اجرا کرده صفحه‌هایی که هیچ چیزی شیر نمی‌کنند و تنها بییننده هستند حذف می‌شوند. حدود ۳۰ درصد از صفحه‌های اینستاگرام در این اقدام حذف شده‌اند.

اینستاگرام برای اجرای این کار از سیستمی هوشمند استفاده می‌کند تا هیچ صفحه واقعی حذف نشود. سیستم هوشمند اینستاگرام به صورت خودکار به سراغ صفحه‌های پرمخاطب رفته و اول فالوورهای آنان را برررسی کرده است.

با اجرایی شدن طرح اینستاگرام، نه تنها بازار «فالوورفروشان» کساد شده بلکه فالوورهای برخی از خوانندگان و بازیگران ریزش چشمگیری داشته و برای آنان دردسرهایی ایجاد شده است.

برای مثال صفحه اینستاگرام برخی از بازیگران با حدود ۴۰۰ هزار ریزش فالوور مواجه شده و برخی دیگر هم ریزشی اندک داشته‌اند. در مواردی که ریزش فالوورها کمتر از ۵۰ هزار بوده می‌توان ماجرا را طبیعی تلقی کرد، چرا که مثلا در میان یک میلیون فالوورِ فلان خواننده طبیعی است که حدود ۳۰ یا ۴۰ هزار فالوور برای چند ماه فعالیتی در صفحه‌شان نداشته باشند و اینستاگرام آنها را غیرواقعی تشخیص دهد.

صفحه یکی از مجریان پرطرفدار تلویزیون پیش از پاکسازی‌های اینستاگرام یک میلیون فالوور داشت اما با این اصلاحات انجام شده تعداد فالوورهایش به حدود ۹۷۰ هزار نفر رسیده است؛ این کاهش را می‌توان طبیعی تلقی کرد چرا که این ریزش چندان چشمگیر نبوده است.

به نظر می‌رسد که انگشت اتهامِ خرید فالوورهای غیرواقعی بیشتر به سمت چهره‌هایی است که فالوورهایشان ریزش‌های چندصدهزاری داشته است.

در میان اعتراض‌هایی که به تصمیم اینستاگرام شده، برخی‌ها نه تنها اعتراضی به این مسئله ندارند که از اینستاگرام تشکر هم کرده‌اند. در حقیقت این کار اینستاگرام می‌تواند نشان دهد که کدام یک از چهره‌های معروف بیشترین فالوورهای واقعی را دارند و کدام یک از این چهره‌ها به دنبال خودمطرح کُنیِ بیهوده بوده‌اند. خودمطرح کردنی که از راه تقلب به دست آمده و به چشم بر هم زدنی، واقعیتش عیان می‌شود.

بی‌شک شهرت و در معرض توجه بودن چیزی است که هر انسانی را وسوسه می‌کند، اما به راستی کسانی همیشه مشهور و در معرض توجه باقی می‌مانندکه برای رسیدن به این جایگاه حاضر به انجام هر کاری نباشند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید