» سیاسی » نشست دبیران اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر با میزبانی وزارت کشور
سیاسی

نشست دبیران اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر با میزبانی وزارت کشور

۱۷ شهریور ۹۵ 0۰34

[ad_1]

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در نشست سالانه دبیران اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر که در محل وزارت کشور برگزار شد، رمز مقاومت، اقتدار و سرافرازی دوران دفاع مقدس در مقابل تمام قدرت‌ها را مرهون اتصال به حبل‌الله عنوان کرد و گفت: در جنگ اقتصاد مقاومتی نیز تا زمانیکه مردم به ریسمان ولایت چنگ نزنند و به صورت روزمره همه اصناف و اقشار ما در اجتماع این گفتمان را به فرهنگ جاری تبدیل ننمایند، اقتصاد مقاومتی هرگز از شعار فراتر نخواهد رفت.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر موضوع امنیت و فقرزدایی را پایه‌های پرستش خداوند عنوان کرد و گفت: بدون وجود هر یک، امکان بندگی خدا در عالم میسر نخواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم ورود دعا به متون درسی و دانشگاه‌ها از مسئولیت بنیاد غدیر برای پیگیری این موضوع گفت: دعا مکتب توحید، سیاست و مبارزه است و غدیر جبهه‌ای است که فتح الفتوح است.

حجت‌الاسلام صدیقی درخصوص ارائه طرح الگوی جامع در بنیاد غدیر گفت: دین ما دین زندگی است و حضرت امام علی (ع) همانسان که به عنوان عارف و بیدار دل نخلستان‌ها مطرح است در ابعاد دیگر مغفول واقع می‌شود و از جمله بعد اقتصادی امیر المومنین (ع) که مرد کار، تولید، کشاورزی و آبادگر مزارع بود کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به موضوع محوری پیوند سیاست در دیانت اظهار داشت: ولایت صرفاً یک تئوری، ذهنیت و احساس نیست بلکه ولایت نسخه نجات است. اگر حکومت سالم نشود امکان اینکه جامعه سالم شود وجود ندارد.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر از دبیران اجرائی بنیاد بین المللی غدیر خواست، ضمن پرهیز از روزمرگی در کارها و اقدامات، مرتباً ایده و نوآوری جدیدی را به نام امیر المومنین(ع) در بنیاد غدیر ایجاد کنند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر گفت: باید سراغ جوان‌ها بروید، در دانشگاه‌ها استعدادهای خفته‌ای است که باید کار را به آن‌ها بسپارید و به آن‌ها اعتماد و از آن ها نظرخواهی کنید.

تعامل اثرگذار فرمانداری ها و استانداری ها با دبیران بنیاد بین المللی غدیر در کشور

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در وزارت کشور با بیان اینکه هدف ما برقراری تعامل بسیار خوب و اثرگذار فرمانداری ها و استانداری ها با دبیران این بنیاد است گفت: استانداری‌ها با این موضوع بسیار خوب برخورد کرده‌اند و در استان‌ها عوامل مشخصی برای ارتباط مستقیم با دبیران تعیین شده‌اند.

حیدری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بهره‌مندی از توانایی بسیج منابع انسانی و برخورداری از یک شبکه قوی هماهنگی اجرایی در سطح کشور گفت: انشاءا.. بتوانیم با کمک این عزیزان تعامل نظام‌مند و هدفمند را با ستاد غدیر داشته باشیم.

مشاور وزیر کشور و مسؤول هماهنگی حوزه وزارتی وزارت کشور درخصوص اهداف و مأموریت‌ها برای اجرای برنامه‌های بنیاد غدیر وزارت کشور و استانداری‌ها گفت: برخورداری از نفوذ فکری و اعتباری به عنوان یک مرکز و عقبه فکری قدرتمند و یک محور اصلی، ارائه دهنده دستگاه فکری کامل و نظام یافته و ارائه دهنده الگوهای جامع حکومت علوی با شاخص‌های کمی و کیفی در زمینه‌های مدیریت از اولویت‌های این وزارتخانه است.

حیدری افزود: امیدواریم بتوانیم آنگونه که شایسته غدیر است برنامه های بنیاد بین المللی غدیر را در استان ها اجرا کنیم.

عقبه اصلی جمهوری اسلامی تفکر غدیری است

محمدنبی حبیبی قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی غدیر در ادامه این نشست ضمن تبیین سیاست‌ها و دیدگاه‌های کلان بنیاد غدیر گفت: راهی که با رهبری امام راحل (ره) و تداوم آن از سوی رهبر معظم انقلاب در غدیر دنبال شد، اعتباری را برای اسلام کسب کرده است و غدیر یک عقبه اصلی برای کشور است.

وی افزود : یک برداشت از تشیع و جمهوری اسلامی ایران در ذهن دشمنان ما شکل گرفته و آن این است که جمهوری اسلامی ایران از یک منطق، عقل و تقیدات مشخصی برخوردار است و این موضع در حال حاضر در معادلات بین‌المللی به تدریج در حال رشد است.

حبیبی با یاد آوری اوصاف و ویژگی‌های دبیر کل فقید بنیاد غدیر، یاد و خاطره آیت الله خزعلی را گرامی داشت.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید