» اجتماعی » پیرنیاکان: فرهنگ شریف؛ شریف زیست و شریف از دنیا رفت
اجتماعی

پیرنیاکان: فرهنگ شریف؛ شریف زیست و شریف از دنیا رفت

۲۰ شهریور ۹۵ 0۰3

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع پیکر زنده یاد فرهنگ شریف نوازنده پیشکسوت تار صبح امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ در مقابل تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم هنرمندانی چون محمد اسماعیلی، حسین خواجه امیری، داریوش پیرنیاکان، هوشنگ کامکار، کیوان ساکت، محمد اصفهانی، حمیدرضا نوربخش و شهرام میرجلالی حضور داشتند.

اجرای این مراسم برعهده عباس سجادی بود که در ابتدای سخنانش متن پیام تسلیت خانم پروین صالح همسر هوشنگ ظریف را قرائت کرد.

هوشنگ ظریف هم اکنون در بستر بیماری است و بنا به صلاحدید پزشکان خبر مرگ فرهنگ شریف به او داده نشده است.

نخستین سخنران این مراسم حمیدرضا نوربخش خواننده موسیقی ایرانی بود. نوربخش در ابتدای صحبت‌هایش، گفت: نمی‌خواهیم رفتن فرهنگ شریف را باور کنیم. کیست که با نغمه‌های راستین این مرد شریف به لایتناهی‌ها پرواز نکرده است کانون که در چند سال اخیر ضعف جسمانی براو قالب شده بو د ما از شنیدن صدای سازش محروم شده باشیم اما فرهنگ شریف آنقدر آثار دارد که نسل‌های بعدی هم از آثارش استفاده کنند.

نوربخش در پایان صحبت‌هایش گفت: تسلیت خودم، جامعه موسیقی و خانه موسیقی را به حضور شما و خانواده محترمش تقدیم می‌کنم.

در ادامه این مراسم حسین خواجه امیری خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی برای دقایقی به روی صحنه آمد و گفت: من و فرهنگ شریف از کودکی دوست و همکلاس بودیم، روحش شاد.

داریوش پیرنیاکان نوازنده تار و آهنگساز موسیقی ایرانی دیگر سخنران این مراسم بود. پیرنیاکان در صحبت‌هایش گفت: اگر بخواهیم درباره هنر فرهنگ شریف صحبت کنیم مانند صحبت کردن درباره آفتاب است؛ آفتابی که همیشه در آسمان در حال تابیدن است. شریف نوازنده‌ای بود که همیشه در رادیو تک نواز و بداهه نوازی می‌کرد. روزی من در نزد احمد عبادی بودم و به او گفتم شما از تک نوازان و بداهه نوازان برجسته موسیقی ایرانی هستید و او در پاسخ به من گفت که فرهنگ از من بهتر است.

پیرنیاکان ادامه داد: فرهنگ در نوازندگی و شیوه صدا درآوردن از تار یکی از بهترین‌ها بود و ابدعات ویژه‌ای در زمینه کوک تار داشت. اما می‌خواهم درباره شخصیت فرهنگ شریف سخن بگویم. در طول تمام سال‌هایی که فرهنگ شریف را می‌شناختم حتی یک بار هم ندیدم پشت سر دیگران حرفی بزند. فرهنگ شریف، شریف زیست و شریف از دنیا رفت.

در ادامه این مراسم عباس سجادی از همسر فرهنگ شریف دعوت کرد تا دقایقی برای حاضران سخن بگوید.

خانم رضایی همسر استاد فرهنگ شریف در صحبت‌هایش گفت: درود بر همه شما دوستان و هنرمندان که در این مراسم حاضر هستید. من به نیابت از همه شما بزرگواران در این سالها افتخار همراهی استاد فرهنگ شریف را داشتم. همیشه از دریچه فرهنگ شریف بودنش به او نگاه می‌کردم و کمتر از نگاه همسری او را می‌دیدم. امیدوارم در این سالها نقش خودم را به عنوان یک همسر به درستی ایفا کرده باشم.

در پایان این مراسم قاسم رفعتی خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی با رخصت خواستن از حسین خواجه امیری دقایقی برای حاضران آواز خواند و اینگونه با فرهنگ شریف وداع کرد.

در پایان این مراسم پیکر فرهنگ شریف بر روی دست علاقه‌مندان به هنر به سمت قطعه هنرمندان تشییع شد تا در منزل ابدی آرام بگیرد. مراسم ختم فرهنگ شریف سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید