» صفحه اصلی » عملکرد کاروان ایران در روز سوم/ یک نقره در پرتاب دیسک
صفحه اصلی

عملکرد کاروان ایران در روز سوم/ یک نقره در پرتاب دیسک

۲۱ شهریور ۹۵ 0۰14

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از ریو، مسابقات پرتاب دیسک کلاس F56 روز شنبه در ورزشگاه المپیک شهر ریو آغاز شد که علی محمدیاری به عنوان نخستین نماینده ایران در این رقابت به میدان رفت. او در پرتاب اول خود مرتکب خطا شد و در تلاش دوم نیز باز هم خطا کرد. نماینده کشورمان در پرتاب سوم هم یک بار دیگر ناموفق ظاهر شد و با خطا، محل پرتاب دیسک را ترک کرد. محمدیاری بدین ترتیب با سه خطای متوالی از گردونه مسابقات کنار رفت.

رقابت‌های پرتاب دیسک کلاس F56 امروز در ورزشگاه المپیک شهر ریو برگزار شد که در آن ۱۱ ورزشکار با یکدیگر به رقابت پرداختند و علی محمدیاری و علیرضا قلعه‌ناصری نیز از ایران حضور داشتند. قلعه‌ناصری در تلاش اول ۴۲.۳۲ متر، در تلاش دوم ۴۲.۱۲ متر و در تلاش سوم نیز دیسک را ۴۳.۸۶ متر پرتاب کرد. این ورزشکار در ادامه باز هم به میدان رفت و در سه پرتاب دوم خود توانست ۴۴.۰۴ متر را به‌عنوان بهترین رکوردش به ثبت برساند و رکورد شخصی‌اش را نیز ارتقا بدهد. قلعه‌‌ناصری با ثبت این رکورد موفق شد بعد از کلودینی باتیستا دوسانتوس از برزیل با ۴۵.۳۳ متر، به مدال نقره برسد و سومین مدال کاروان پارالمپیک ایران در ریو را به ارمغان بیاورد. پس از نماینده کشورمان نیز لئوناردو دیاز از کوبا با ۴۳.۵۸ متر سوم شد. در این رقابت علی محمدیاری نیز حضور داشت که با خطا در سه پرتاب اول خود، حذف شد.

حامد علیزاده جودوکار وزن ۱۰۰- کیلوگرم کشورمان در بازی‎های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو،‌ به مصاف حریفی از آذربایجانی رفت و به دلیل دریافت اخطار بیشتر از گردونه مسابقات کنار رفت. علیزاده در نخستین دیدار خود مقابل حریف آمریکایی به برتری دست یافته بود اما وی در دومین دیدارش در وزن ۱۰۰- کیلوگرم مقابل حریف کوبایی شکست خورد.

مرحله مقدماتی مسابقات دوی ۱۰۰ کلاس T47 در دو گروه برگزار شد. در گروه اول احمد اجاقلو در ایران نیز حضور داشت که توانست رکورد ۱۱.۲۲ ثانیه را به ثبت برساند و در رده پنجم قرار بگیرد. در پایان مرحله مقدماتی، چهره ۸ فینالیست مشخص شد که بر این اساس اجاقلو از ایران به همراه دو ورزشکار از برزیل و دوندگانی از کوبا، آمریکا، استرالیا، لهستان و چین حضور خواهند داشت.

معصومه خدابخشی در میان ۲۹ شرکت کننده رقابت‌های میکس تفنگ بادی ۱۰ متر، R4 با ثبت رکورد نهایی ۶۲۷، به عنوان چهاردهم بسنده کرد و از راهیابی به فینال باز ماند. دو نماینده از اسلوونی و ورزشکاری از اوکراین به ترتیب عناوین اول تا سوم مسابقات مقدماتی این ماده را به دست آوردند.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در اولین دیدار خود از رقابت‎های پارالمپیک ریو به مصاف آمریکا رفت و ۳ بر صفر شکست خورد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در سومین دیدار خود در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و در پایان با نتیجه ۹۳ بر ۴۴ شکست خورد.

رقابت‌های وزنه‌برداری پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در دسته ۶۵- کیلوگرم برگزار شد و حمزه محمدی از کشورمان با ۱۱ ورزشکار رقابت کرد. محمدی در تلاش اول در مهار وزنه ۱۸۷ کیلوگرمی ناکام بود اما در تلاش دوم خود موفق شد همین وزنه را مهار کند. ورزشکار کشورمان که همچنان شانس کسب مدال برنز را داشت، در تلاش سوم خود وزنه ۱۹۲ کیلوگرمی را انتخاب کرد اما نتوانست آن را مهار کند و با رکورد ۱۸۷ کیلوگرم و قرار گرفتن در رده چهارم به کار خود پایان داد.

تیم فوتبال هفت نفره ایران دومین بازی خود در چارچوب پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک را با پیروزی ۲ بر صفر مقابل آمریکا پشت سر گذاشت.

مرحله مقدماتی رقابت‌های کامپوند تیراندازی با کمان برگزار شد که در پایان هادی نوری در بخش مردان با امتیاز ۶۸۵ در جایگاه سوم قرار گرفت. سمیه عباسپور در بخش بانوان با ۶۵۷ امتیاز دوم شد و مجید کاکوش نیز در کلاس w1 با کسب ۶۲۸ عنوان هفتم را به دست آورد. در بخش میکس نیز هادی نوری و سمیه عباس پور با ۱۳۴۲ امتیاز در جایگاه اول قرار گرفتند.

حمزه ندری جودوکار پارالمپیکی ایران مقابل جودوکار قدرتمند ژاپنی شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند. نماینده وزن ۱۰۰+ کیلوگرم ایران در دیدار رده‌بندی مقابل «ماساکی کنتو» از ژاپن قرار گرفت و در یک کمتر از دو دقیقه ضربه فنی شد.

تیم ملی والیبال نشسته ایران در نخستین دیدار خود در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، مقابل چین قرار گرفت و در ۳ ست متوالی به پیروزی رسید تا گام اول را محکم بردارد. تیم ملی سه ست این بازی را به ترتیب با نتایج (۲۵-۲۲)، (۲۵-۱۳) و (۲۵-۱۴) پشت سر گذاشت.

در ادمه مسابقات روز سوم بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در رقابت‎های دوومیدانی، هاشمیه متقیان در مسابقات پرتاب نیزه کلاس F56 به مصاف حریفان رفت که با ثبت رکورد ۱۹ متر و ۸۳ سانتی متر به عنوان چهارمی دست یافت.

انتهای پیام/

 

 

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید