» سیاسی » برجام «خسارت محض» و یک «تجربه بزرگ» است/مردم از نتایج مثبت برجام چیزی را لمس نکرده‌اند
سیاسی

برجام «خسارت محض» و یک «تجربه بزرگ» است/مردم از نتایج مثبت برجام چیزی را لمس نکرده‌اند

۲۳ شهریور ۹۵ 0۰22

[ad_1]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، مرتضی فتح‌الله‌زاده مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نشست خبری همایش«توقف نفوذ»که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به ایرادات و اشکالات برجام، گفت: سوالی که جنبش دانشجویی از مسئولین دولتی، مشخصا تیم مذاکره کننده دارد این است که بالاخره هدف از برجام چه بوده است؟ روزی گفته می‌شود رفع تحریمها، روزی دور کردن سایه جنگ از سر کشور و روزی دیگر کسب عزت. پس چرا این مردمی که باید نتیجه برجام را در زندگی و معاششان لمس کنند، چیزی نمی‌بینند؟

وی در ادامه ضمن انتقاد از امضای توافق fatf، افزود: در برجام نه تنها تحریمی لغو نشد بلکه امروز با اتفاقاتی که رخ داده می‌بینیم کار به جایی رسیده که خودمان، خودمان را هم تحریم می‌کنیم. کار به جایی رسیده که آن دسته از شرکتهایی که در لیست تحریمهای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ هم باقی مانده‌اند، حق قرارداد با وزارت نفت برای پروژه‌های نفتی و گازی را ندارند. کار به افشای اطلاعات پولی- بانکی رسیده است. طوری شده است گروه‌های مقاومت را خودمان باید تروریست بدانیم.

فتح‌الله زاده اظهار داشت: متاسفانه باید بگوییم اکنون واضح شده است که برجام هدفی جز مذاکره با امریکا و استحاله در نظام بین‌الملل نداشت. امروز هم می‌بینیم که دست اندرکاران برجام، تنها راه پیشرفت کشور را در استحاله نظام بین‌الملل می‌دانند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تاکید کرد: واضح است خروجی این رویکرد جز ipc و fatf نخواهد بود. خروجی این روند واگذاری بندر چابهار به هندی‌ها و واردات مدیر از خارج و واردات شرکت خارجی برای سرمایه گذاری و اکتشاف و استخراج در میادین نفتی است.

وی گفت: متاسفانه این روزها نتیجه تراشی برای برجام، رویه جدید دولت شده است، ولی ما و مردم این کشور معتقدیم برجام نتیجه‌ای جز تکرار تاریخ بی اعتمادی به امریکا نداشته است و بار دیگر مشخص شد که امریکا هدفی جز مقابله با انقلاب نداشته و ندارد. فقط نوع مقابله را متناسب با شرایط زمان تغییر می‌دهد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ما معتقدیم برجام مقدمه‌ای بود برای نفوذ امریکا و غرب به جریان تصمیم گیری و تصمیم سازی ایران. و قراردادهایی از قبیل «ipc» و «fatf» مولود برجام بوده و در یک پازل قابل فهم هستند که خروجی این پازل جز تغییر رفتار ایران نیست.

فتح‌الله‌زاده یادآور شد: امروز هرآنچه که در کشور اتفاق می‌افتد و هرآنچه در وضعیت سیاسی کشور مشاهده می‌کنیم برگرفته از برجام است و برجام شروع‌کننده اتفاقاتی است که اگر جلوی آن گرفته نشود کار به جای باریک  خواهد رسید.

این فعال دانشجویی افزود: اتفاقاتی که پیرو برجام رخ می‌دهد دغدغه‌هایی را برای جنبش دانشجویی ایجاد کرده‌است. با توجه به اتفاقات رخ داده ما به این نتیجه رسیدیم که باید جلوی نفوذ گرفته شود به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک کمیته دانشجویی با عنوان کمیته «توقف نفوذ» را ایجاد کنیم و از همین‌جا این کمیته دانشجویی اعلام موجودیت می‌کند.

فتح‌الله‌زاده تصریح کرد: این کمیته با حضور اتحادیه‌های جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و تشکلهایی مانند بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما و بسیج دانشجویی دانشگاه دانشکده هنر شکل گرفته است.

فتح‌الله‌زاده گفت: اولین برنامه‌ای را که کمیته نفوذ برگزار خواهد کرد همایشی است با عنوان «خسارت محض» که با تمرکز ویژه روی مسئله IPC و FITF یکشنبه آینده برگزار خواهد شد.

* برجام «خسارت محض» و یک «تجربه بزرگ» است

علی کیانی مسئول سیاسی دانشجویی دانشگاه علامه در ادامه این نشست، گفت: برگزارکنندگان همایش «خسارت محض» به عنوان فرزندان ملت معتقدند که در برجام داده‌ها و ستانده‌ها با هم تناسب ندارند. ما کارهای نقدی را انجام دادیم ولی طرف مقابل خصوصاً آمریکا بدعهدی کرد و چیزی دست ما را نگرفت، به همین دلیل ما برجام را «خسارت محض و تجربه بزرگ» می‌دانیم تا به این موضوع توجه کنند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است مسیری که در رابطه با برجام طی شده است، دوباره تکرار نشود. نگرانی ما امروز از رخ دادن برجام‌های ۲ و ۳ است، که متاسفانه مصداق‌های آن هم مشهود است.

کیانی تأکید کرد: امیدواریم با تلاشی که توسط دانشجویان برگزارکننده‌ همایش صورت می‌گیرد و با حضور کارشناسان مختلف بتوانیم پاسخ مناسبی را به افکار عمومی و مردم بدهیم.

* مردم از نتایج مثبت برجام چیزی را لمس نکرده‌اند

امیر شعبان جولان جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه شریف و دبیر کمیته برگزاری همایش «خسارت محض» در ادامه این نشست گفت: متأسفانه برجام هیچ دستاوردی را دربر نداشته است و مردم هم امروز متوجه این موضوع شده‌اند زیرا چیزی را لمس نمی‌کنند.

وی افزود: ما به عنوان بخشی از جامعه دانشگاهی از توانمندی‌هایی که در محیط دانشگاه وجود دارد اطلاع داریم و انتظار داشتیم که دولت همان اعتمادی را که به بیرون کشور دارد به متخصصان داشته باشد، آن زمان به راحتی بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر به نخبگان دانشگاهی و جوانان انقلابی در دانشگاه‌ها اعتماد شود می‌توانند کمک بسیاری را به کشور داشته باشند همانطور که در صنعت هسته‌ای دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیشرفت‌های چشم‌گیری را رقم زدند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: این دانشجویان همانطور که در صنعت هسته‌ای افتخار آفریدند در هر عرصه‌ای که وارد شوند می‌توانند افتخار‌آفرینی کنند، فقط باید به آنها اعتماد شود.

وی گفت: ما در طول انقلاب خیلی از مسیرهایی که طی کردیم مسیرهایی بود که دشمنان ما صد سال طول کشیده تا به آن برسند ما با اتکا به ظرفیت داخلی می‌توانیم خیلی از مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید