» اجتماعی » نکوداشت زنده یادان «سلحشور، رکن‌‌آبادی، کشن‌فلاح و ‌سیاح‌طاهری»
اجتماعی

نکوداشت زنده یادان «سلحشور، رکن‌‌آبادی، کشن‌فلاح و ‌سیاح‌طاهری»

۲۳ شهریور ۹۵ 1۰23

[ad_1]

به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» با اعلام این خبر اسامی نکوداشت‌های این دوره جشنواره  به این ترتیب معرفی شدند:

آئین نکوداشت زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور
آئین نکوداشت زنده‌یاد فرید کشن‌فلاح
آئین نکوداشت شهید سعید سیاح‌طاهری
آئین نکوداشت زنده‌یاد غضنفر رکن‌آبادی

زنده‌یاد فرج‌الله سلحشورنیا بازیگر، نویسنده، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان متولد ۱۳۳۱ از قزوین. او فعالیت هنری خود را با بازیگری آغاز کرد. درخشش بازی وی در فیلم پرواز در شب فراموش نشدنی است.  سلحشور در سال‌های اخیر کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی- مذهبی چون ایوب پیامبر، اصحاب کهف و یوسف پیامبر را برای صداوسیمای جمهوری اسلامی برعهده داشته و آثار وی با استقبال گسترده کشورهای اسلامی مواجه شده است.

فرید کشن‌فلاح متولد ۱۳۳۹ کرمانشاه است. وی جزو معدود چهره پردازانی است که به گریم پلاستیکفوم رابر آشنایی داشته و آن را تدریس می کرد. پرنده باز ، زخم شانه حوا ، زخم زیتون ، شید  ، مردی از جنس بلور ، حمله به اچ۳، آخرین شناسایی، سجاده آتش۱۳۷۲ ، در جستجوی قهرمان۱۳۶۷ ، گنبد نور۱۳۶۷ ، بلمی به سوی ساحل۱۳۶۴ و … از جمله آثاری است که مرحوم کشن فلاح طراحی چهره پردازی آن ها را برعهده داشته است. وی همچنین، تجربه بازی در سینما را هم در کارنامه دارد.

شهید سعید سیاح‌طاهری در سال ۱۳۳۶ در آبادان به دنیا آمد. وی در دوران قبل از انقلاب فعالیت‌های گسترده‌ای در مبارزه با رژیم طاغوت داشت. با پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه پاسداران پیوست. با شروع جنگ تحمیلی به همراه پدر و دو برادرش راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در طول ۸ سال دفاع مقدس به نبرد با دشمن بعثی و ضد انقلاب و منافقان پرداخت.

وی در تاریخ ۲۳ دی‌ماه ۱۳۶۵ و در جریان عملیات کربلای پنج از ناحیه چشم به درجه جانبازی نائل شد.

راه‌اندازی موزه دفاع مقدس در آبادان، برپایی جشن کشتی دوستی بین بچه های ایرانی و عراقی در دو سوی رودخانه اروند در سی‌اُمین سالگرد جنگ، بنیانگذاری خودجوش و دبیری جشنواره دانش آموزی فیلم دفاع مقدس طی ۹ دوره با یاری هنرمندان سینما و یادگاران دوران جنگ در مناطق محروم مرزی، یادمان های متعدد برای شهدا؛ برگزاری مسابقات کتابخوانی دفاع مقدس در بین اقشار مختلف …نمونه ای از فعالیت های فرهنگی- هنری این شهید بزرگوار است. شهید طاهری پس از انجام مسابقه مردمی کتابهای «من زنده‌ام» و «نوشتم تا بماند» در بین سه هزار معلم شهرستانهای آبادان و اروندکنار و اهداء جوایز مربوطه و با ظهور گروه‌های تروریستی در کشور سوریه، با اینکه دوران بازنشستگی را می‌گذراند باز هم احساس تکلیف کرد و با وجود جانبازی و نقص عضو، برای دفاع از حرم آل‌الله به صورت داوطلبانه و بدون هیچگونه سِمت رسمی راهی کشور سوریه شد. چهار مرتبه حضور در سوریه و مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) آخرین فعالیت‌های این شهید عزیز در دوران حیات پربرکتش است. سرانجام در شامگاه چهارشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۴ در آخرین اعزام و درست در سالروز جانبازی اش، به دست عناصر منفور تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

غضنفر اصل‌رکن‌آبادی متولد ۱۳۴۵ در مکه در دوم مهرماه ۱۳۹۴ در فاجعه منا درگذشت. وی دارای کارشناسی ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لبنان، (بیروت)بود. رکن آبادی سفیر ایران در لبنان از ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳بود که در برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در لبنان نقش اساسی داشته است.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار”تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی” به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید