» اجتماعی » ایوانی برای موسیقی اسطوره‌ای ایران
اجتماعی

ایوانی برای موسیقی اسطوره‌ای ایران

۲۴ شهریور ۹۵ 0۰9

[ad_1]

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، خانه دا که بیشتر به فعالیتهای تئاتری شناخته می‌شود و سالن نمایش این مجموعه فرهنگی عموماً به نمایشهای تجربی و دانشگاهی اختصاص می‌یابد، طی دوشب گذشته میزبان نخستین فستیوال موسیقی اسطوره‌ای ایران تحت عنوان «ایوان» بود. این برنامه با بهره‌گیری از مقامهای نواحی مختلف ایران که شامل آثاری از کرمانشاهان، خراسان، بختیاری، هورامان، مازندران و کردی بود طی همکاری خانه نمایش دا و موسسه فرهنگی هنری دهلیز هفت هنر برگزار شد.

این فستیوال که اولین دوره خود را پشت سر گذاشت میزبان اساتید بزرگی نظیر حسین دامن پاک، استاد بزرگ دوتار خطه خراسان نیز بود. از دیگر برنامه‌ها می توان به دف‌نوازی شورانگیز گروه دوار و سرایش آثار بختیاری توسط گروه چاهی و موسیقی کرمانشاهان و هورامان توسط رامیار اوطمیشی، فرشاد حقیقی و وحید مسعودی و حضور فرهود کاوان و سهیل معصومی اشاره کرد.

 

کسری شاهینی، مدیر خانه نمایش دا با اشاره به سختی‌های شیرین برگزاری «ایوان» هدف از برگزاری آن را بازشناسی مجدد موسیقی غنی اسطوره‌ای-مقامی نواحی مختلف ایران به نسل جدید عنوان کرده است و بیان داشت که خانه دا به صورت دوره‌ای و در هر فصل اقدام به برگزاری دوره‌های جدید با محوریت موسیقی اسطوره‌ای-مقامی ایران خواهد کرد. وی از وحید مسعودی به عنوان مجری و محققی کم‌نظیر یاد کرد و به عنوان دبیر اولین دوره «ایوان» از او تشکر به عمل آمد.

 

در پایان این دوره از فستیوال از هنرمندان شرکت کننده با اهدای تندیس و هدایایی تقدیر به عمل آمد و همچنین از حضور ارزشمند محمدرضا اصلانی کارگردان و مستندساز تشکر شد.

 

انتهای پیام/

 

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید