» صفحه اصلی » بی لیاقتی شجره خبیثه ملعونه در اداره حرمین
صفحه اصلی

بی لیاقتی شجره خبیثه ملعونه در اداره حرمین

۲۶ شهریور ۹۵ 0۰5

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقام معظم رهبرى فرموده اند: حادثه، فاجعه منا اثبات مجددبى‌لیاقتى این شجره خبیثه ملعونه در اداره حرمین شریفین است. اگر راست مى‌گویند و در حادثه ‌بى‌تقصیرند، بگذارند یک هیأت حقیقت‌یاب اسلامى – بین‌المللى، واقعیات مسأله را از نزدیک بررسى و روشن کند.

قرآن کریم بیانگر اساس تعالیم وحیانى است که خداوند براى هدایت بشر تا روز قیامت بر پیامبر گرامى اسلام حضرت محمّد(ص) نازل فرمود. گاهى ملاحظه مى‌شود تعالیم این کتاب مقدس بنا به مصالحى نه به‌طور تصریح، بلکه به اشاره و با کاربرد واژگانى رسا و مفهوم‌دار از حقایقى پرده برمى‌دارد و چنان نورافشانى مى‌کند که همچون آیات صریح و آشکار مورد استفاده قرار مى‌گیرد. امسال و پس از فاجعه منا، حج تمتع بدون حضور زائران ایرانى و زائران کشورهایى نظیر سوریه و یمن برگزار ‌شد که البته یکى از دلایل قطعى ممانعت از حضور زائران کشورمان در مناسک حج تمتع ۹۵، ترس و واهمه شدید خاندان آل‌سعود از آشکار شدن ابعاد و زوایاى پنهان فاجعه منا به‌واسطه روشنگرى زائران کشورمان است. مقام معظم رهبرى دردیدار روز چهارشنبه هفته گذشته با خانواده‌هاى شهیدان منا و مسجدالحرام براى جنایتکاران آل سعود از واژه شجره ملعونه خبیثه استفاده نمودند که بیانگر واقعیت‌هائى است که جامعه بشرى وجهان اسلام باید ازآن مطلع باشند.

*    تمثیل، روشى براى بیان مطلب مهم‌
قرآن کریم دربردارنده معارف عالى الهى است که با روشهاى بیانى گوناگون در اختیار بشر قرار گرفته است.
ازجمله روشهاى رایج قرآنى، استفاده از زبان تمثیل است. استفاده از تمثیل و تشبیه در سخن، در رساندن مطالب و درک بهتر و سریع‌تر کمک مى‌کند. در بیان مطالب علمى و عقلى، مثل و تشبیه بهترین وسیله براى تفهیم مطالب است. ازجمله تمثیلهاى زیباى قرآنى، تمثیل به «شجره ملعونه» مى‌باشد.
خداوند مى‌فرماید: «وَ اِذْ قُلْنَا لَکَ إنَّ رَبَّکَ أحاطَ بِالنَّاسِ وَ مَا جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتى أَرَیْنَاکَ إِلاَّ فِتْنَهً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَهَ الْمَلْعُونَهَ فِى الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَمَا یَزِیدُهُمْ إِلاَّ طُغْیانا کَبِیرا» (خداوند در این آیه، شجره ملعونه را در قرآن مایه فتنه و امتحان مردم قرار داده است.)

*    شجره ملعونه چیست؟‌
شجره کلمه‌اى مفرد و داراى جمعهاى متعددى چون: الشَّجَر، الشَّجرات و الاشجار مى‌باشد.
الشجر از مجموعه گیاهان، بر نباتى اطلاق مى‌گردد که بر ساقى قرار گیرد عبارت «فلانٌ من شجره مبارکه»؛ یعنى او از اصل مبارکى است.
از کتب تفسیر و روایى، احادیثى در تأیید اطلاق شجره ملعونه به بنى‌امیه نقل شده است. در تفسیر نمونه آمده است: جمعى از مفسران شیعه و هم‌چنین اهل تسنن نقل کرده‌اند، رؤیایى که در ابتداى آیه ذکر شده است، اشاره به همان ماجراى معروف پیامبر(ص) دارد که خواب دیدند میمون‌هایى از منبر ایشان بالا و پایین مى‌روند و پیامبر بعد از این خواب، بسیار غمگین شدند به‌طورى‌که کمتر مى‌خندیدند. این خواب را بسیارى از برجستگان اهل سنت چون خطیب بغدادى، ترمذى، ابن جریر، طبرانى، بیهقى، ابن مردویه و علماى شیعه چون شیخ کلینى نقل کرده‌اند. بر همین اساس، مفسران سنى و شیعه (مانند قرطبى از مفسران معروف اهل سنت در تفسیر الجامع، فخر رازى در تقسیر کبیر و…) این خواب را، دلالت بر روى کار آمدن خاندان بنى‌امیه، بعد از رحلت پیامبر گرفته‌اند که بااعمال خود، موجب فتنه درجهان اسلام شدند وتاریخ اسلام را ازمسیر اصلى خود منحرف کردند.

*    خط انحرافى شجره ملعونه‌
در بخشى از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ى ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است، اشاره به ماجراى رؤیایى دارد که پیامبر دیده‌اند. در آیه‌ى ۶۰ سوره‌ى اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِى أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَهً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَهَ الْمَلْعُونَهَ فِى الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً»
سؤال آن است که این شجره‌ى ملعونه چیست که خداوند آن‌را وسیله‌اى براى آزمایش و امتحان مردم قرار داده است؟ مخصوصا آن‌که در هیچ یک از آیات کریم، شجره‌اى به چشم نمى‌خورد که مورد لعن خداوند قرار گرفته باشد. برخى از مفسران معتقدند که این شجره، شجره‌ى زقوم است و به آیه‌ى ۶۲ سوره‌ى صافات اشاره مى‌کنند که «أَمْ شَجَرَهُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْناها فِتْنَهً لِلظَّالِمِینَ» اما همانگونه که مشخص است در این آیه، صرفا به محل امتحان بودن زقوم اشاره مى‌شود و دیگر مورد لعن قرار نگرفته است.
به‌همین علت برخى از مفسران دیگر اعتقاد بر این دارند که کلمه‌ى «شجره» را نباید به‌معناى تحت‌اللفظى آن یعنى «درخت» ترجمه کرد، بلکه با توجه به محتواى آیه مى‌توان دریافت که مراد خداوند از بیان آن چیز دیگرى بوده است. شبیه چنین موضوعى در آیات ۲۴و۲۶ سوره ابراهیم نیز آمده است که خداوند از دو عبارت «شجره‌ى طیبه» و «شجره‌ى خبیثه» براى توصیف وضعیت دو جریان حق و باطل استفاده شده است: «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلا کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَ فَرْعُهَا فِى السَّمَاءِ» و «وَمَثَلُ کَلِمَهٍ خَبِیثَهٍ کَشَجَرَهٍ خَبِیثَهٍ اجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍ.»
به کار بردن عبارت شجره ملعونه براى آل‌سعود در پیام حج رهبر انقلاب، بیانگر همان خط منحرفى است که در جهان اسلام به‌وجود آمده که با رفتار و گفتار خود، موجبات فتنه در بین مسلمین را ایجاد کرده‌اند. همکارى و هماهنگى با شرورترین دشمنان مسلمانان یعنى آمریکا و رژیم صهیونیستى، پشتیبانى مالى و لجستیکى از گروهک‌هاى تروریستى چون داعش و القاعده، کشتار مردم ‌بى‌گناه یمن و بى‌کفایتى در ماجراى منا که موجب شهادت بیش از۶۰۰۰ حاجى از سراسر جهان اسلام شد، از نمونه‌هاى ملعونه بودن این خاندان است‌.

*    تزلزل ریشه‌هاى درخت ملعونه‌
دوم مهرماه ۱۳۹۴ و در روز عید سعید قربان فاجعه‌اى انسانى در مناسک حج رخ داد که زخم‌هاى عدیده آن هنوز التیام نیافته است. در این فاجعه غمبار که به «فاجعه منا» معروف شد، هزاران حاجى مسلمان، لبیک‌گویان به آسمان پر کشیدند که در میان آن‌ها، نزدیک به ۵۰۰ تن از شهدا از حجاج ایرانى بودند. بررسى‌ها نشان مى‌دهد این فاجعه، مرگبارترین حادثه در تاریخ حج ابراهیمى است.
با گذشت یک سال از این فاجعه دهشتناک، رژیم آل‌سعود به‌عنوان حاکم مسلط بر حجاز، مسؤولیت این فاجعه را نپذیرفته و از هرگونه پاسخگویى به جهان اسلام مى‌گریزد اما امت اسلامى، به‌خصوص خانواده شهداى منا، فهرستى بلندبالا از پرسش‌ها و ابهامات را در ذهن خود دارند و طرح و واکاوى در هر یک به کیفرخواستى سنگین علیه این رژیم ننگین و مسؤولیت‌ناپذیر تبدیل خواهد شد.
بدون‌شک هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامى به این شجره خبیثه ملعونه مى‌تواند متزلزل‌کننده پایه‌هاى حکومت وهابى آل‌سعود باشد، چراکه این رژیم فاسد دست نشانده آمریکا و صهیونیست و حکام غربى است و از خود هیچ‌گونه اراده‌اى در تصمیم‌گیرى‌هاى سیاسى و اجتماعى ندارد و این بیانات صریح رهبرى جمهورى اسلامى ایران در واقع اتمام حجتى آشکار با این حکومت ملعون است که به غلط خادمین حرمین شریفین را با خود به یدک مى‌کشد، در حالى‌که به هیچ عنوان چنین لیاقتى در این خاندان منحوس و طاغوتى آل‌سعود براى این امر مقدس وجود ندارد.
رژیم آل‌سعود خوب مى‌داند که در هیچ میدانى با جمهورى اسلامى هماورد نیست و نمى‌تواند در برابر اقتدار بى‌چون و چراى ما در منطقه قد علم کند، از طرفى هم از این موضوع به‌شدت در هراس است که مبادا تفکر ناب انقلابى جمهورى اسلامى به داخل خاک عربستان نفوذ کند و سبب شود این رژیم از درون با چالش جدى و اساسى روبه‌رو شود، به‌همین‌دلیل هم امسال با کارشکنى خود کارى کردند که مانع از حضور کشورمان در مناسک حج شوند.
با تاملى در هشدار جدى و صریح مقام معظم رهبرى درمى‌یابیم که عمر این شجره ملعونه خبیثه رو به زوال است و رژیم آل‌سعود رژیمى بسیار پوچ و تو خالى است و تمام امید این رژیم به حمایت و پشتیبانى غرب گرم است و از خود هیچى ندارند، از همین‌رو مى‌توان گفت که سخنان حکیمانه و به‌موقع امام خامنه‌اى زلزله‌اى سهمگین بود که بر جان این رژیم افتاد و آنان را به ترس و وحشت انداخت.

*    سابقه‌ بى‌لیاقتى آل‌سعود
با نگاهى گذرا به آمار کشته‌شدگان فجایع مختلف در طى سال‌هاى اخیر در مکه و مدینه و در اعمال حج ابراهیمى، این نتیجه حاصل مى‌شود که آل‌سعود فقط به‌دنبال عیاشى خودشان در کشورهاى غربى هستند و آن‌قدر که سفرهاى ملک سلمان و شاه‌زادگان سعودى براى این رژیم فاسد به غرب مهم است، جان حاجیان مسلمان اهمیتى ندارد.
طبق آمار و اسناد موجود، فاجعه منا مرگبارترین حادثه در طول انجام مناسک حج در ۹ سال اخیر بوده است. در سال‌هاى گذشته نیز حوادث مشابهى در حین مناسک حج رخ داده است که کم و بیش هر کدام فجایع جانکاهى را به‌دنبال داشته و خانواده‌هایى را داغدار کرده است.
– در سال ۱۹۹۰ حدود ۱۴۲۶ نفر در تونل منتهى به مسجدالحرام بر اثر شلوغى بسیار زیاد و افتادن حجاج زیر دست و پا و ازدحام جمعیت و ناتوانى مسؤولان آل‌سعود در کنترل جمعیت حجاج، جان باختند.

    در سال ۱۹۹۴ نیز ۲۷۰ نفر از حجاج به‌دلیل ازدحام جمعیت در پل جمرات کشته شدند.
    در سال ۱۹۹۷ حدود۳۴۰ حاجى در منا به‌دلیل آتش‌سوزى در خیمه‌ها کشته شدند. البته این حادثه ۱۵۰۰ زخمى نیز بر جاى گذاشت.
    در سال ۱۹۹۸هم ۱۸۰ حاجى بر اثر ازدحام هنگام رمى جمرات جان باختند.
    حج سال ۲۰۰۴ هم با کشته شدن ۲۵۱ نفر به‌دلیل ازدحام جمعیت در رمى جمرات همراه بود.
    در سال ۲۰۰۶ فرو ریختن سقف هتلى در مکه به کشته شدن ۷۶ نفر از حجاج آسیایى منجر شد.
    در همین سال ۳۶۳ نفر هم به‌خاطر ازدحام جمعیت در رمى جمرات کشته شدند.

و البته آمارهاى فراوان دیگرى در دست است که همگى نشان مى‌دهد آل‌سعود به هیچ عنوان لیاقت اداره حرمین شرفین را ندارند.
اوج ناتوانى رژیم ددمنش آل‌سعود آن‌جایى بیشتر نمایان است که نمى‌تواند کنترل جمعیت حجاج را در دست داشته باشد اما مى‌بینیم که مسؤولان عراقى با همکارى کشورمان هرساله، با شکوهى تمام، مراسم معنوى راهپیمایى اربعین را مدیریت مى‌کنند و با توجه به تهدیدات هرساله گروه‌هاى تروریستى مثل داعش، تدابیر امنیتى و نحوه ساماندهى زوار به‌گونه‌اى است که شهر کوچک کربلا با آن‌همه کمبود امکاناتى که دارد، هرساله با آرامش تمام و بدون هیچگونه مشکلى پذیراى بیست میلیون زائر داخلى و خارجى است و مدیریت عالى و مثال زدنى در این‌زمینه وجود دارد.
باکمال تاسف هر اقدامى که از سوى مقامات ریاض صورت مى‌گیرد براساس مبانى غربى است و حتى اگر مسؤولیت این اشتباه را به‌عهده نگیرند گرداب اشتباهات و جنایات خاندان سعودى به قدرى این روزها در تلاطم است که آن‌ها را از هیچ‌چیز مبرا نخواهد کرد. رژیم آل‌سعود باید از مسؤولان ایرانى و عراقى در تأمین امنیت و سلامت مراسم راهپیمایى بیست میلیونى در اربعین حسینى درس و الگو بگیرند و بدانند که صبر امت اسلامى هم حدى دارد و قطعا خون‌هاى به‌ناحق ریخته‌شده حجاج که از سر بى‌تدبیرى مسؤولان عربستانى است دامن آنان را خواهد گرفت.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید