» سیاسی » مصوبه مجلس شورای اسلامی باید پیوست قرارداد FATF باشد
سیاسی

مصوبه مجلس شورای اسلامی باید پیوست قرارداد FATF باشد

۲۸ شهریور ۹۵ 0۰6

[ad_1]

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس عصر امروز یکشنبه (۲۸ شهریور) در حاشیه ترحیم همسر حجت‌الاسلام یونسی در جمع خبرنگاران پیرامون لزوم تصویب کنوانسیون FATF در مجلس گفت: هر نوع معاهده بین‌المللی  باید در مجلس تصویب شود مگر اینکه بنا به ضرورتی به شورای عالی امنیت ملی برود که آن هم در موارد بسیاری نادری باشد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا FATF جزو موارد نادر است، گفت: نه من می‌گویم این هم تابع قانون قبلی است که تایید مجلس را گرفته بود من جزو آنانی هستم که معتقدم اصل بر این است که هر نوع قرارداد بین‌المللی باید به مجلس باید و تصویب شود مگر به ضرورت که تشخیص ضرورت هم با مجمع تشخیص مصلحت و رهبری است. اگر FATF هم در گذشته در کشور پروسه تصویب خود را طی نمی‌کرد ما جزو کسانی بودیم که دولت را ملزم می‌کردیم که این قرارداد باید به مجلس بیاید.

عضو هیئت رئیسه مجلس  پیرامون تفاوت قانون مجلس با محتوای FATF که مجلس تصویب کرده است گفت: مهم این است که اصل این منطق را در گذشته پذیرفته‌ایم و مجلس هم تایید کرده است حال این کنوانسیون لوازمی دارد که باید به آن پایبند باشیم. لوازم آن هم خیلی به ضرر منافع ملی ما نیست هنر دیپلماسی است که باید کار کند تا به عنوان معاهده اول در بازتعریف جدید پیرامون FATF تعارضی با حقوق اساسیمان و منافعمان پیدا نشود.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید