» سیاسی » امریکا به دنبال تقویت گروههای تروریستی است/آتش‌بس اعلام شده در سوریه در این راستاست
سیاسی

امریکا به دنبال تقویت گروههای تروریستی است/آتش‌بس اعلام شده در سوریه در این راستاست

۲۹ شهریور ۹۵ 0۰34

[ad_1]

به گزارش گروه پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، «عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران عصر دیروز با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

** عبداللهیان:

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار با تأکید بر تداوم حمایت همه‌جانبه کشورمان از ملت و دولت سوریه در شرایط کنونی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در جهت برقراری ثبات و آرامش در سوریه حمایت می‌کند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم مراودات پارلمانی فیمابین تأکید ویژه‌ای دارد.

امیرعبداللهیان اقدام جنگنده‌های امریکایی و هدف قرار دادن نظامیان سوریه را قویاٌ محکوم کرد و با ابراز تأسف از سیاستهای منطقه‌ای امریکا به ویژه در سوریه، تصریح کرد: امریکا و متحدانش همواره به دنبال تقویت گروههای تروریستی در سوریه هستند که رفتار امریکا نشان می‌دهد، آتش‌بس اعلام شده در سوریه در همین راستا ارزیابی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات میدانی در سوریه خاطرنشان کرد: کشورهای حامی گروههای تروریستی در منطقه باید در سیاستهای قبلی‌ خود تجدیدنظر کنند و بدانند که ادامه این روند به ضرر آنها و تمام کشورهای منطقه خواهد بود.

** عدنان محمود:جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بوده که برای حل بحران در سوریه تلاش کرد

در ادامه این دیدار «عدنان محمود» سفیر سوریه تهران با تقدیر از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بوده که برای حل بحران در سوریه از هیچ فعالیت سیاسی و دیپلماتیک فروگذاری نکرده است.

سفیر سوریه تهران با انتقاد از اقدام نظامی امریکا علیه نیروهای مسلح سوریه و همچنین مواضع دوگانه آمریکا در مقابل گروههای تروریستی، افزود: حمایت امریکا و متحدانش از گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره نشان دهنده دوگانگی و عدم جدیت‌شان در مبارزه با تروریستها است.

وی همچنین بر توسعه و گسترش همکاریهای سیاسی، اقتصادی و پارلمانی میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: دیدارها و رایزنی مستمر میان مقامات عالیرتبه دو کشور می‌تواند به توسعه همکاریها و برقراری ثبات و امنیت در منطقه کمک فراوانی نماید.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

قالب وردپرس پوسته وردپرس پلاگین وردپرس وردپرس سئو وردپرس

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید